آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های فارس
کد خبر: 4092039
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان فارس، وضعیت سه شهرستان را نارنجی، ۲۰ شهرستان را زرد و ۱۴ شهرستان را آبی اعلام کرد.

ویروس کرونا، بیماری کرونابه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 23 مهرماه در خصوص وضعیت کنونی نقشه رنگ‌بندی کرونا در فارس گفت: در حال حاضر سه شهرستان زرقان، سرچهان و اوز در وضعیت نارنجی، شهرستان های شیراز؛ بوانات؛ خرم بید؛ پاسارگاد؛ ارسنجان؛ خرامه؛ نی ریز؛ داراب؛ استهبان؛ فسا؛ سروستان؛ کوار؛ فیروزآباد؛ بیضا؛ رستم؛ ممسنی؛ خنج؛ خفر؛ لارستان و جویم در وضعیت زرد و دیگر شهرستان های استان نیز در وضعیت آبی است.

وی با اشاره به ثبات نسبی آمارهای کرونا در استان طی روزهای اخیر، مهم‌ترین راهکار پیشگیری از اوج‌گیری دوباره بیماری و کاهش آمارهای کنونی را مشارکت تمامی اعضای جامعه در رعایت موازین بهداشتی عنوان کرد و افزود: این امر به ویژه با توجه به آغاز فصل سرما که هر ساله با گسترش شیوع بیماری‌های ویروسی همراه است، اهمیت ویژه‌تری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام به موقع واکسیناسیون و دریافت دزهای تکمیلی واکسن را اقدامی موثر برای حفاظت از خود در برابر این بیماری برشمرد که با کمک افزایش ایمنی بدن، سلامت ما را در برابر این بیماری افزایش می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه متأسفانه همچنان به طور روزانه شاهد مرگ و میر عده‌ای از بیماران در اثر ابتلا به کرونا هستیم، اظهار کرد: از پیامدهای طولانی شدن دوران کرونا در سطح دنیا، عادی‌پنداری نسبت به خطرات این بیماری بوده و به ویژه از افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند می‌خواهیم همچنان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از سلامت خود در برابر این بیماری محافظت کنند.

وی همچنین از افزایش آمارهای ابتلا به بیماری آنفولانزا در استان خبر داد و گفت: در شرایط کنونی ضمن رعایت حداکثری موازین بهداشتی، از افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی، بیماران زمینه‌ای، بیماران خاص و افراد سالمند دعوت می‌شود با تزریق واکسن آنفولانزا، ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

انتهای پیام
captcha