اصل دین‌داری به داشتن غیرت و مرام است
کد خبر: 4092037
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

اصل دین‌داری به داشتن غیرت و مرام است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه غیرتمندی و احترام به نوامیس همواره در تاریخ ایران حتی از زمان هخامنشیان مرسوم بوده است و این موضوع را به وضوح در تاریخ می‌بینیم، گفت: اصل دین‌داری به داشتن مرام و غیرت است اگر این خصلت در انسان وجود نداشته باشد انسانیتی شکل نخواهد گرفت.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 23 مهرماه در گردهمایی مشترک ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان فارس به مناسبت هفته تربیت بدنی با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید، اظهار کرد: در همه کارها پرسشی مطرح است و آن این است که چه کاری را باید انجام بدهیم و چرا و چگونه آن را عملی کنیم.

وی افزود: سوال از چرایی کار، مهم‌ترین پرسش است چرا که پاسخ به این سؤال، کار را هدفمند می‌کند و از بیهوده کاری پیشگیری می‌کند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه غیرتمندی و احترام به نوامیس همواره در تاریخ ایران حتی از زمان هخامنشیان مرسوم بوده است و این موضوع را به وضوح در تاریخ می‌بینیم، گفت: اصل دین‌داری به داشتن مرام و غیرت است اگر این خصلت در انسان وجود نداشته باشد انسانیتی شکل نخواهد گرفت.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اغلب مردم همواره حامی حق هستند و خواهند بود و یکی از دلایل پذیرش اسلام از سوی ایرانیان حقانیت اسلام، رسول (ص) و ائمه اطهار(ع) است.

وی با بیان اینکه موضوع سلامت از اهداف اصلی بخش ورزش است و از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در بحث ورزش، مسئولین تربیت بدنی باید هدفگذاری مشترکی با امورتربیتی داشته باشند.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: غیرت و مردانگی از خصلت‌های همیشگی ورزشکاران از گذشته تاکنون بوده است اما متاسفانه امروزه شاهد مواردی از بی حرمتی برخی ورزشکاران در حوادث اخیر هستیم لذا در راستای این خصلت ارزشمند باید همه مسئولان تلاش کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: متولیان عرصه تربیتی باید با همکاری سایر بخش‌ها از جمله حوزه ورزشی در تقویت روحیه غیرت و مردانگی در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha