آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان یک ضرورت است
کد خبر: 4091917
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان یک ضرورت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به جنگ روایت‌ها و لزوم آموزش سوادرسانه‌ای به دانش‌آموزان گفت: باید با بیان صریح و لطیف، مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای قشر دانش‌آموز تبیین کنیم.

منصور احمدی، مدیرکل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، امروز، ۲۳ مهر در دیدار اصحاب رسانه لرستان با نماینده ولی‌فقیه در این استان که با موضوع «جهاد تبیین» برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جلسه و حضور در محضر نماینده ولی‌فقیه در استان و این گردهمایی‌ها، گفتمان‌ها و ارائه نظرها در همه زمان‌ها مهم است؛ به‌ویژه در این برهه از زمان که نیاز به روشنگری بیش از حد و رسالت تبیینی به‌دلیل هجمه‌های سیاسی و ابراز دشمنی کسانی که تا چند روز گذشته در قالب دوست بودند، مضاعف شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه نگرانی‌ها و ناراحتی‌ها و دغدغه‌هایی که در این فضای ملتهب توسط دشمنان پیش آمده؛ این اغتشاشات و آشوب‌ها یک خوبی دارد و آن این است که صف دوستان از دشمنان جدا می‌شود.

احمدی اضافه کرد: امروز عرصه جهاد است. در فرهنگ اسلام هرگونه مقابله ‌و کنش و ایستادگی در مقابل دشمن جهاد نیست، رمز اینکه یک دشمنی و مقابله به جهاد تبدیل شود این است که برای خدا باشد. لذا، مقابله با دشمن رسانه‌ای اگر برای خدا نباشد، جهاد نیست.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: بنابر فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین یعنی مقابله و مجاهده با دشمن و غول رسانه‌ای برای خدا باشد. رمز مقدس تبدیل مقابله به جهاد است، که همه ما و شما امروز رسالت فعل این کار را داریم.

احمدی با اشاره به اینکه دشمن از احساسات خام نوجوانان و کودکان سوءاستفاده می‌کند، بیان کرد: همان‌گونه که می‌دانید دشمن تغییر موضع داده و هدف را از قشر جوان و دانشجو به کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان تنزل داده است و ما باید با بیان صریح و لطیف، مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای این قشر تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه سلاح خرافات و شایعه‌سازی در روایت‌گری بسیار مهم است، اضافه کرد: امروز، جنگ ما جنگ روایت‌هاست و دشمن با سلاح خرافه و شایعه وارد شده است. لذا، باید تحقیق را تبیین کرده و روایت صادقانه از اوضاع داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: خداوند در سوره احزاب می‌فرماید: به حرف کم‌اساس و آنچه به آن آگاهی ندارید پیروی نکنید. لذا باید این را در جامعه تسری دهیم که کودکان و نوجوانان نباید آنچه در رسانه می‌شنوند و می‌بینند باور کنند و آشنایی این قشر با سواد رسانه‌ای برعهده ماست. ضرورت دارد پای بیانات روشنگرانه علما، نماینده‌های ولی‌فقیه و مسئولانی که به مسائل سیاسی وقت آگاه هستند بنشینیم و با هم تبادل‌نظر بیشتری داشته باشیم.

احمدی گفت: نظام جمهوری اسلامی در این چهار دهه از گردنه‌های متفاوتی عبور کرده و از چالش‌های بزرگی سرافراز بیرون آمده است که این اوضاع نیز یکی از آن چالش‌هاست که با مدد امام زمان(عج) از آن عبور خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: همه خبرنگاران کاملاً واضح و روشن از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند و به رسالت خودشان در این راستا عمل کردند.

انتهای پیام
captcha