توجه به اشتراکات جامعه را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد
کد خبر: 4091243
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱

توجه به اشتراکات جامعه را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با بیان اینکه تفاوت‌‌ها لازمه ارتقا و استفاده از ظرفیت‌های متفاوت و تکمیل توانمندی‌هاست، در عین حال بر ضرورت توجه به اشتراکات برای رسیدن به هدف مطلوب تأکید کرد و گفت: توجه به اشتراکات موجود بین اقشار و گروه‌های مختلف، جامعه را به سمت پیشرفت و رسیدن به آرمان‌های مشترک سوق می‌دهد.

نشست جمعی از اصحاب رسانه فارس با معاون استانداربه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس عصر سه‌شنبه، 19 مهرماه در نشست هم‌اندیشی با برخی از اصحاب رسانه در شیراز گفت: وجود اختلافات در عرصه‌های مختلف در کنار وجود اشتراکات امری کاملا طبیعی است، اما باید با هدف ایجاد وحدت و یکپارچگی در جامعه، اشتراکات را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم.

وی ادامه داد: وطن، دین، توسعه و پیشرفت، امید و نشاط از جمله اشتراکات و معیارهای اشتراکی ریشه‌داری هستند که همه مردم خواهان آن هستند و اقشار، گروه‌ها و قومیت‌های مختلف را دور هم جمع کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: تفاوت‌‌ها لازمه ارتقا و استفاده از ظرفیت‌های متفاوت و تکمیل توانمندی‌هاست، اما اگر ما نگاهمان صرفا به تفاوت‌ها و اختلافات باشد و از اشتراکات غافل شویم، نتیجه نهایی که همراهی، همسانی و رسیدن به هدف مطلوب است از ذهن دور خواهد شد.

محبی‌پور افزود: در بخش بزرگی از کشور، دین مشترک نقطه اشتراک مهمی است که در قانون اساسی خود نیز پذیرفته‌ایم که دین اسلام دین رسمی کشور و مورد پذیرش همگان است. در مقابل تعداد بی‌شمار نقاط مشترک که در جامعه و در میان مردم وجود دارد، تعداد تفاوت‌ها و اختلاف‌نظرها بسیار محدود است.

معاون استاندار فارس کار رسانه را روشنگری، مطالبه‌گری و طرح مسئله دانست و گفت: بدون کار رسانه‌ای بسیاری از ابهامات و مسائل حل نشده باقی خواهد ماند.

انتهای پیام
captcha