کمی‌گرایی بزرگ‌ترین چالش فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 4091001
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
طلایی:

کمی‌گرایی بزرگ‌ترین چالش فعالیت‌های قرآنی است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت بزرگ‌ترین چالش و اشکال در حوزه فعالیت‌های قرآنی را نگاه کمی‌گرایانه دانست و گفت: این یکی از آفاتی است که در کشور در تمام بخش‌ها از جمله حوزه قرآن وجود دارد.

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشورمرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه اولویت‌های قرآنی که مورد غفلت واقع شده است و باید به آن بپردازیم، چیست، گفت: یکی از آفاتی که در کشور در همه بخش‌ها از جمله در حوزه قرآن با آن مواجه هستیم، نگاه کمی‌گرایانه است.

وی تصریح کرد: این مفهوم به این معناست که همه بیشتر به دنبال این هستیم که آمار دهیم که چه کارهایی انجام دادیم و چه کارهایی نکردیم و کمتر به کیفیت توجه کردیم. لذا، به نظر می‌رسد این بزرگ‌ترین چالش و اشکالی است که در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اضافه کرد: به‌دنبال این هستیم که بگوییم مثلاً این تعداد جلسه قرآن، قاری و... داریم؛ در حالی که معتقد هستیم قرآن باید در متن جامعه و زندگی ما جاری و ساری شود. در واقع قرار است که  قرآن پایه باشد و شاهد فرهنگ، اقتصاد و جامعه، شهر و شهروند قرآنی باشیم.

طلایی افزود: اگر قرار باشد به چنین شیوه‌ای دست پیدا کنیم باید به اصلاح رویکردها و شیوه‌ها برگردیم و علاوه بر اینکه مردم را درگیر موضوع کنیم نگاه نیز کیفی‌گرایانه باشد؛ به این معنا که ببینیم چگونه باید قرآن را در متن زندگی پیاده کنیم.

وی ادامه داد: از کجا می‌توانیم شروع کنیم؟ از آنجایی که گفتار، رفتار و عمل کارگزاران و مسئولان در سطح بالای کشور تا سطوح پایین مبتنی بر آموزه‌های قرآن باشد نه اینکه بنده از قرآن بگویم اما خلاف آن عمل کنم‌.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در پایان گفت: آنچه که با کمال تأسف در جامعه شاهد بودیم این است که همه ما از قرآن، اهل بیت(ع)، دین و انقلاب می‌گوییم اما عمل و رفتار ما نقطه مقابل این‌ها قرار دارد و امروز در جامعه چالش‌ها، شکاف‌ها و گسست‌های بین مردم و مدیران  ناشی از همین است که مردم عمل ما را با حرفمان دوگانه می‌بینند. تا زمانی که حرف و عمل ما یکی نباشد، مردم به ما اعتماد نخواهند کرد.

انتهای پیام
captcha