نقش بی‌بدیل اصحاب رسانه در تحقق جوانی جمعیت
کد خبر: 4090914
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

نقش بی‌بدیل اصحاب رسانه در تحقق جوانی جمعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بر نقش مهم صدا و سیما و اصحاب رسانه در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جوانی جمعیت تاکید کرد.

دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مدیرکل صدا و سیمای فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 18 مهرماه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: صدا و سیما یک دانشگاه اجتماعی است که مخاطبان بسیاری از تمامی اقشار را به خود اختصاص داده است که این جایگاه مهم در حوزه سلامت نیز به آگاهی‌بخشی و افزایش سواد سلامت عموم مردم در مسیر ارتقای سلامت جامعه همراه بوده است.

وی با اشاره همکاری مطلوب صدا و سیمای مرکز فارس و اصحاب رسانه استان در بحران کروناویروس، افزود: صدا و سیما و اصحاب رسانه در بحران کروناویروس و همچنین واکسیناسیون علیه این بیماری، خوش درخشیدند و توانستند به صورت لحظه‌ای و روزانه مطالب آموزشی در خصوص پیشگیری از بیماری، اخبار، اقدامات و دستاوردهای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به خوبی انعکاس دهند که جای تقدیر دارد.

حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود در این دیدار با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جوانی جمعیت به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کشور، بر اثربخشی همکاری‌های مشترک در این زمینه و با بهره‌مندی از نقش مهم صدا و سیما و اصحاب رسانه تاکید کرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان برای خودکفایی و پیشرفت اقتصاد کشور گفت: این مهم در دانشگاه علوم پزشکی با برگزاری نشست‌های هفتگی، با حضور مسئولان دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان و طرح دغدغه‌ها و چالش‌های این شرکت‌ها در حال پایش است، همچنین در این نشست‌ها، تولیدات سلامت محور در شرکت‌های دانش بنیان مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به جایگاه شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور و منطقه، افزود: شیراز با وجود اساتید مجرب در سطح ملی و بین‌المللی، علاوه بر مردم فارس، پذیرای مراجعان و بیمارانی از سایر استان ‌ای کشور است.

حسینی همچنین خواستار برگزاری نشست‌های فصلی شورای معاونان صدا و سیمای مرکز فارس با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد.

احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این دیدار با اشاره به گذشت بیش از دو و نیم سال بحران کروناویروس و قدردانی از جانفشانی‌های مدافعان سلامت در این دوران، گفت: اساتید، پزشکان و کارکنان مجموعه سلامت در بحران کروناویروس به عنوان جهادگران و مدافعان سلامت باعث افتخار بودند و در این راه عزیزانی نیز برای حفظ سلامت مردم و نجات جان همنوعان، به شهادت رسیدند.

وی، شیراز را سرآمد و قطب پزشکی کشور، منطقه و خاورمیانه عنوان کرد و افزود: از دیرباز شیراز به عنوان قطب پزشکی مطرح بوده است که در کنار گردشگری تاریخی، در گردشگری سلامت نیز صاحب نام است.

پهلوانیان در این دیدار ضمن اعلام آمادگی و همکاری بیش از پیش صدا و سیمای مرکز فارس با دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دو مجموعه برای یک هدف که همان ارتقای سلامت مردم است، گام بر می‎‌دارند.

در این دیدار راهکارهای توسعه همکاری‌های مشترک در تولید برنامه‌های سلامت محور و ارتقای آگاهی عمومی در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، بررسی شد.

انتهای پیام
captcha