سیاست‌ حمایتی ستاد عالی مسابقات قرآن + صوت
کد خبر: 4090491
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
حمید مجیدی‌مهر اعلام کرد:

سیاست‌ حمایتی ستاد عالی مسابقات قرآن + صوت

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور درباره سیاست‌های این ستاد گفت: ‌این شورا نقش هدایتگری، تعاملی و حمایتی دارد و اگر هر نهاد دولتی یا مردمی بخواهد به برگزاری رقابت‌های قرآنی با کیفیت و استانداردهای لازم اقدام کند، یقیناً ستاد در کنار آنان خواهد بود.

حمید مجیدی‌مهرطی روزهای گذشته معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه از تلاش برای نهایی کردن برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نیروهای مسلح در سال آینده خبر داد.

در پی انتشار این خبر، یادداشتی تحلیلی که به بررسی موانع احتمالی بر سر راه برپایی این رویداد می‌پرداخت، بر روی خروجی ایکنا قرار گرفت. یکی از این موانع کسب مجوز از دستگاه‌های متولی سیاستگذاری در حوزه مسابقات قرآن در کشور است. برای بررسی این موضوع که آیا گردش کاری از سوی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با ستاد عالی مسابقات قرآن کشور انجام شده است یا خیر، از حمید مجیدی‌مهر، دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور پرسش داشتیم که پاسخ آن را در ادامه می‌خوانید؛ 


بیشتر بخوانید:


دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور در این باره گفت: باعث بسی خوشحالی است که مسئول عالی‌رتبه نظامی کشور با وجود همه چالش‌های امنیتی و نظامی، در یک مراسم قرآنی حاضر شده و درباره توسعه رویدادهای قرآنی سخن می‌گوید.

مجیدی‌مهر افزود: نیروهای مسلح یکی از اعضای ستاد عالی مسابقات هستند و معمولاً در سنوات گذشته هرگاه به برگزاری مسابقه‌ای اقدام شده است گردش کار با ستاد عالی و کسب مجوز در دستور کار این عزیزان قرار گرفته است.

سیاست‌های حمایتی ستاد عالی مسابقات قرآن + صوت

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: عمده صحبت‌های مطرح‌ شده از سوی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناظر به این بوده است که مراحل تصویب در ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود. چون این قبیل دستگاه‌ها وقتی می‌خواهند درخواست مجوز را ارائه دهند، ابتدا باید در داخل به جمع‌بندی برسند.

وی در پاسخ به این سؤال که سیاست ستاد عالی مسابقات در قبال صدور مجوز جدید مسابقات قرآن چیست؟ بر این موضوع که ‌ستاد عالی مسابقات قرآن نقش هدایتگری، تعاملی و حمایتی دارد، تأکید کرد و افزود: اگر جایی بخواهد به برگزاری مسابقات با کیفیت و استاندارد اقدام کند، یقیناً ستاد هم در کنار آن دستگاه خواهد بود. چون اگر یک رویداد مؤثر قرآنی باکیفیت اتفاق بیفتد، باعث خواهد شد که مسابقات اصلی و رسمی کشور، که مسابقات کشوری و بین‌المللی است، تقویت شود.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با اشاره به اینکه دوره جدید فعالیت این ستاد برای انتخاب اعضای آن به زودی برگزار می‌شود، اظهار کرد: ستاد عالی مسابقات خود را بازوی کمک‌کننده به مجموعه‌‌های قرآنی کشور می‌داند و با دستگاه‌های مختلف برگزارکننده از بخش دولتی تا مردمی که بخواهند کار درست، باکیفیت، دقیق و استانداردی انجام دهند، هیچ‌گونه تقابلی وجود نداشته است و نخواهد داشت و هدفمان چیزی جز تسهیل‌گری نیست.

وی با اشاره به جریان‌ساز بودن ایکنا در طول سالیان گذشته، گفت: این خبرگزاری نشان داده که پرچمدار اصلی حمایت از فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های مختلف بوده است. من هیچگاه در انصاف خبرگزاری ایکنا شک نداشته‌ام و از این بابت از مدیریت خبرگزاری، خبرنگاران و تحریریه سپاسگزارم.

مجیدی‌مهر با تأکید بر اینکه در بسیاری از موارد ایکنا زودتر از ما در صحنه حاضر بوده است بیان کرد: بسیاری مواقع تذکرات ایکنا مسیر ما را روشن‌تر کرده و گزارشات منتشر شده در این رسانه بسیار کمک‌کننده بوده است. امروز به نظرم ایکنا متقن‌ترین و معتبرترین آژانس خبری قرآنی و حتی دینی در دنیاست و ما از این بابت خوشحالیم که به 21 زبان در سطح بین‌الملل فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به ارتباط خود با شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن اشاره و بیان کرد: این افراد برخی از مصاحبه‌هایی را که در بخش بین‌الملل ایکنا منتشر می‌شود از طریق پیام‌رسان‌ها برای ما می‌فرستند و در مورد آنها سؤال می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که ایکنا جایگاه شایسته‌ای در خارج از کشور دارد.

کد
انتهای پیام
captcha