طرح ساماندهی اطراف حرم شاهچراغ(ع) شامل کل منطقه 8 شهرداری شده است
کد خبر: 4090409
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

طرح ساماندهی اطراف حرم شاهچراغ(ع) شامل کل منطقه 8 شهرداری شده است

استاندار فارس با بیان اینکه در حال حاضر طرح ۵۷ هکتاری توسعه و ساماندهی اطراف حرم به ۳۶۰ هکتار تبدیل‌ شده و شامل کل منطقه ۸ شهرداری شیراز است، گفت: این طرح ۳۶۰ هکتاری باید شامل مسجد، حسینیه، ورزشگاه و ... باشد و برنامه‌های جدی در بخش مبارزه با اعتیاد و ارائه کار‌های هنری و زیبا و مسائلی از این قبیل در این بخش دنبال شود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 16 مهرماه در مراسم تکریم و معارفه شهردار پیشین و جدید شیراز، ساماندهی اطراف حرم حضرت شاهچراغ(ع) را از الزامات شهرداری شیراز برشمرد و گفت: در حال حاضر طرح ۵۷ هکتاری توسعه و ساماندهی اطراف حرم به ۳۶۰ هکتار تبدیل‌ شده و شامل کل منطقه ۸ شهرداری شیراز است.

وی افزود: این طرح ۳۶۰ هکتاری باید شامل مسجد، حسینیه، ورزشگاه و ... باشد و برنامه‌های جدی در بخش مبارزه با اعتیاد و ارائه کار‌های هنری و زیبا و مسائلی از این قبیل در این بخش دنبال شود.

استاندار فارس تأکید کرد: شهردار شیراز در کنار توجه به مسائل عمرانی که بسیار بااهمیت است باید در حوزه فرهنگی و عقیدتی به‌ویژه جوانان ورود کنند و طرح مسجدمحوری در محلات که طرحی پیشرفته است را با جدیت دنبال و پیگیری کنند.

ایمانیه در ادامه از انتقال خط تولید اتوبوس‌های برقی به کلان‌شهر شیراز خبر داد و گفت: یک‌هزار اتوبوس برقی تولید شده توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی مربوط به همین شرکت است که به دلیل شیرازی بودن مدیرعامل آن مذاکراتی صورت گرفته که مقرر شد خط تولید این خودرو‌های برقی به شیراز منتقل شود.

وی از شهردار شیراز خواست در بحث نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری شیراز با جدیت ورود کرده و توجه ویژه‌ای به عملیاتی شدن و بهره‌برداری از خطوط قطار شهری به‌ویژه در خط‌های ۲، ۳ و ۴ و اتصال آنتنی خطوط به حرم حضرت احمد بن موسی(ع) داشته باشد.

استاندار فارس از لزوم اقتصادی کردن باغات قصردشت و ارزش‌افزوده در آن‌ها سخن گفت و افزود: با فشار و زور نمی‌شود باغدار را مجبور به حفظ باغ کرد، همچنین متأسفانه به دلیل برخی بدسلیقه‌ای‌ها بخشی از درختان باغات شیراز حفظ‌شده است که آبیاری باغات توسط آب‌های ناشی از پساب فاضلاب به جد دنبال شود.

وی با تأکید بر اینکه برای حفظ باغات شیراز باید تدابیر جدیدی اندیشیده شود، گفت: کمربند سبز با عرض ۵۰ متری در اطراف شهر شیراز و کتابخانه مرکزی در تالار بزرگ شهر باید از اولویت‌های برنامه شهردار برای کلان‌شهر شیراز باشد.

ایمانیه با بیان اینکه به‌زودی از پروژه پردیس سینمایی و سالن تیراندازی بازدید خواهد کرد، از شهردار شیراز خواستار شد تا هرچه سریع‌تر این دو پروژه تکمیل و به مرحله اتمام برسد.

استاندار فارس بر استفاده از تفکرات و اندیشیده‌های خوش‌فکر جوانان تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت جوانان دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه که بسیار خوش‌فکر و خوش‌سلیقه بوده و از انگیزه بالایی برخوردار بوده‌اند در عرصه مدیریت شهری استفاده کرد و با بهره‌مندی از توان علمی، تجربه و هنر پیشکسوتان طرح‌های بزرگی را تعریف و عملیاتی کرد.

وی، پاک‌دستی و اخلاق‌مداری را از مؤلفه‌های بسیار مهم در حوزه خدمات شهری و ارتباط با شهروندان برشمرد و تأکید کرد: گاهی یک بداخلاقی یا اشکال مالی باعث زیرسؤال بردن یا از بین رفتن آبروی یک مجموعه می‌شود لذا باید در کنار تسریع درروند کار مردم به مباحث پاک دستی و اخلاق مبتنی بر مردم‌داری توجه شود.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از شهردار سابق شیراز از وی به‌عنوان فردی شریف، متدین، خدمت‌گزار و با توانمندی بالا یاد و تصریح کرد: اصنافی در دوران مسئولیت خود توانست به‌خوبی شهر را اداره کند.

ایمانیه یکی از رموز اصلی استان را وحدت بین مسئولان قوه قضائیه، مجلس و مدیران امور اعلام کرد و گفت: باید زیر سایه نماینده ولی‌فقیه در استان این وحدت را حفظ کرده و وارد حاشیه‌ها نشویم.

وی تأکید کرد: بیش از ۹۹ درصد مردم استان فارس مردمی شریف، منصف، احترام‌گذاری و نجیب هستند که باید برای جلب رضایت آن‌ها تلاش کرد.

انتهای پیام
captcha