شیراز پیشانی آینده تمدن اسلامی شود
کد خبر: 4090382
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

شیراز پیشانی آینده تمدن اسلامی شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه شیراز پیشینه‌ای بزرگ و افتخار آمیز و سنگین دارد، گفت: با این پیشینه تاریخی نیاز به کار زیادی در شیراز داریم و توقع این است که شیراز به عنوان عروس شهرهای جهان اسلام و پیشانی آینده تمدن اسلامی مطرح شود؛ البته این کار یک آرمان محقق شدنی است که نیاز به کار دارد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۱۶ مهر در آیین تکریم و معارفه شهردار شیراز با بیان اینکه شیراز پیشینه‌ای بزرگ و افتخار آمیز و سنگین دارد، افزود: در بخش تاریخی این کلان‌شهر، با تمام تاریخ دوره اسلامی مواجه هستیم.

وی با تصریح اینکه دوره افتخار آمیز شیراز در ادوار پیش از اسلام را نیز نباید نادیده گرفت، افزود: ما ایرانیان که مورد توجه پیغمبر اسلام بوده‌ایم، گذشته پر افتخاری قبل از اسلام هم داریم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: به گذشته شهر شیراز افتخار می‌کنیم اما وضعیت فعلی این کلان‌شهر با پیشینه پر افتخار باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دژکام تأکید کرد: با این پیشینه تاریخی نیاز به کار زیادی در شیراز داریم و توقع این است که شیراز به عنوان عروس شهرهای جهان اسلام و پیشانی آینده تمدن اسلامی مطرح شود؛ البته این کار یک آرمان محقق شدنی است که نیاز به کار دارد.

وی به لزوم تدوین برنامه ٥ ساله شهرداری شیراز هم اشاره و بیان کرد: شهردار مدیر این جریان است و دیگران باید کمک کنند و در این مسیر نقش ویژه‌ای برای نمایندگان مردم در مجلس تعریف‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما مطالبه‌گر و در عین حال همکار شهرداری هستیم، گفت: قول دهیم پای آرمان‌های بزرگ این شهر بایستیم و قطار شیراز را به حرکت در بیاوریم، چرا که این حرکت در شیراز تنها نمی‌ماند که حرکت همه ایران است.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دیانت و پایبندی به قوانین و مقررات شهردار سابق شیراز مورد اذعان همگان قرار دارد و با کارنامه‌ای قابل قبول برای روز قیامت از عرصه خدمت در شهرداری به عرصه دیگری رفتند.

انتهای پیام
captcha