عالمانه به مسائل ورود کنیم
کد خبر: 4090355
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

عالمانه به مسائل ورود کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه برهنگی به هیچ وجه آزادی نیست، گفت: کار سامان یافته عالمانه در مبحث حجاب و عفاف با اینکه دستور بدهیم چنین و چنان کنید، متفاوت است و باید در این زمینه به صورت عالمانه ورود کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، 16 مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان، با اشاره به در پیش رو بودن هفته وحدت، این هفته را فرصت خوبی برای نشان دادن اتحاد میان مسلمانان دانست و گفت: مدیران و مردم فارس برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های هفته وحدت باید اهتمام ویژه کنند و مردم خودجوش به برپایی جشن‌ها بپردازند.

وی افزود: موفقیت‌های بزرگ جمهوری اسلامی موجب شده است تا دشمنان به جنجال‌آفرینی‌های بیش از حد روی بیاورند و از نظر رسانه‌ای شلوغ کنند.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه برهنگی به هیچ وجه آزادی نیست، اظهار کرد: کار سامان یافته عالمانه در مبحث حجاب و عفاف با اینکه دستور بدهیم چنین و چنان کنید، متفاوت است و باید در این زمینه به صورت عالمانه ورود کرد.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه برهنه شدن در خیابان که آزادی نیست، افزود: باید تأکید کنیم که در پی اقدامات تند نیستیم و ابتکار عمل نیز هم اکنون در دست ماست.

وی با تصریح اینکه اغتشاشات همزمان با سفر رئیس‌جمهور رقم خورد، اظهار کرد: این اقدامات با هدف این انجام شده است تا ارتباطات ما در عرصه بین‌الملل دچار خدشه شود و سفر قوی ریاست جمهوری را تحت تاثیر قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انجام اقدامات موفقیت‌آمیز در کشور اسلامی ما موجب شده است تا خشم دشمنان برانگیخته شود لذا باید هوشیار باشیم.

آیت‌الله دژکام، از تقسیم کار جدی در موضوعات اقتصادی و فرهنگی خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی لازم است تا تمامی مجموعه‌ها در ابعاد مختلف به انجام امور بپردازند و در این میان باید به اجرای یکسری کارهای کوتاه مدت فرهنگی هم بپردازیم و در ضمن افق بلند مدت را هم با تمام توان ادامه داده و برایش برنامه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه کار فرهنگی کوتاه مدت در اقدامات روبنایی تبلیغی خلاصه نمی‌شود، گفت: باید به کار زیربنایی تربیتی توجه کنیم و از هنرمندان کمک بگیریم و در جریان هنری قوی شیراز، هنرمندان و مسئولان باید نقش خود را در مسائل فرهنگی به خوبی ایفا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به راستی آزمایی انجام شده در موضوع عفاف و حجاب در جامعه ادامه داد: بیش از ٧٠ درصد جامعه حامی عفاف و حجاب هستند و با برگزاری اجتماع بانوان عفاف و حجاب در شیراز باید به حامیان حجاب و عفاف باید روحیه دهیم.

آیت‌الله دژکام تأکید کرد: برگزاری اجتماع بانوان عفاف و حجاب در شیراز نمودی است تا ثابت کنیم مخالفان کشور اسلامی ما در حال دروغ‌پراکنی در خصوص موضوع حجاب هستند.

انتهای پیام
captcha