اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های فارس
کد خبر: 4090337
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هیچ شهری در استان فارس دارای وضعیت قرمز کرونایی نیست، گفت: هم‌اکنون ۱۹ شهرستان فارس در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 16 مهرماه در نشست مدیریت کرونا این دانشگاه گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هیچ شهری در استان فارس دارای وضعیت قرمز کرونایی نیست و هم‌اکنون ۱۹ شهرستان فارس در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت نارنجی در دو شهرستان اوز و سرچهان افزود: وضعیت شهرستان‌های شیراز، ارسنجان، استهبان، پاسارگاد، بیضا، بوانات، خرامه، خرم بید، خَفر، خُنج، داراب، رستم، سپیدان، فسا، کوه چنار، لارستان، جویم، نی‌ریز و ممسنی نیز در حالت زرد قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: وضعیت ۱۶ شهرستان اقلید، آباده، بختگان، جهرم، زرین دشت، زرقان، سروستان، کازرون، قیروکارزین، فیروزآباد، فراشبند، کوار، گراش، لامرد، مرودشت و مهر نیز در نقشه رنگبندی کرونایی استان به رنگ آبی است.

حسینی همچنین از کاهش آمارهای کرونا در فارس خبر داد و افزود: در شرایط کنونی نیز نیاز است هوشمندانه عمل کرده و این کاهش آمارها باعث نشود که مردم استان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی توجه باشند؛ به ویژه کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید همچنان با رعایت بهداشت فردی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرتبط با کرونا، در حفظ و ارتقای سلامت خود کوشا باشند.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و احتمال افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در سطح جامعه، از مردم خواست در صورت مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنند.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در زمینه مدیریت بیماری کرونا در استان را به رئیس دانشگاه ارائه کردند.

بررسی روند اجرایی شدن مصوبات نشست‌های گذشته ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، بررسی میزان ابتلا به کرونا در شهرستان‌های استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه کرونا در بیمارستان‌های استان، وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا در مناطق مختلف فارس و آخرین آمارهای مربوط به ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در زمینه کرونا، از مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی در نشست امروز بود.

انتهای پیام
captcha