حقیقت اسلام خدمت به انسان است
کد خبر: 4090321
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

حقیقت اسلام خدمت به انسان است

دبیر جامعه روحانیت شیراز با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام سعی می‌کنند که واقعیت اسلام را به شکل دیگری نشان دهند، افزود: خشن نشان دادن دین اسلام اقدامی است که دشمنان اسلام همواره برای آن در تلاش بوده و هستند اما حقیقت اسلام، خدمت به انسان است.

حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز امروز، 16 مهر در مراسم تشرف یک جوان مسیحی به دین مبین اسلام که در این حرم مطهر برگزار شد، گفت: خدمت به انسان شعار اصلی دین اسلام است و اسلام دینی سرشار از محبت به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام سعی می‌کنند که واقعیت اسلام را به شکل دیگری نشان دهند، افزود: خشن نشان دادن دین اسلام اقدامی است که دشمنان اسلام همواره برای آن در تلاش بوده و هستند اما حقیقت اسلام، خدمت به انسان است.

طاهری اضافه کرد: گروه‌های تروریستی مانند داعش دست پرورده دشمنان هستند که سعی دارند اسلام را خشن نشان دهند اما در آیات قرآن کریم همواره به صراحت، اسلام انسان‌ها را به دوستی و کمک به دیگران دعوت کرده و از دشمنی و ظلم نفی می‌کند.

وی، قرائت قرآن کریم و تدبر در مفاهیم قرآنی را بهترین راه شناخت دین مبین اسلام دانست و افزود: در فضای مجازی فرصت مطلوبی برای طرح سؤالات دینی و قرآنی از متخصصان و کارشناسان مذهبی وجود دارد و از این فرصت باید بهره مطلوب دشاته باشیم.

دبیر جامعه روحانیت شیراز افزود: پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی به صورت صحیح باید با استفاده موثر از کارشناسان این حوزه انجام شود تا با ارائه پاسخ‌های صحیح، اقناع کننده باشد.

طاهری با تصریح اینکه قرآن کریم تنها کتابی است که برای سلامت و هدایت بشر نازل شده است، گفت: قرآن دارای برنامه هدایت‌گرانه از دوران بچگی تا زمان مرگ انسان است و هدایت قرآنی همواره با نشاط در سراسر زندگی همراه است.

انتهای پیام
captcha