آزادی حقیقی در سایه معنویت معنا می‌شود
کد خبر: 4090110
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
آیت‌الله دژکام:

آزادی حقیقی در سایه معنویت معنا می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه در قرآن اسلام ناب محمدی(ص) بر آزادی تمام بشریت تأکید شده است، گفت: اسلام، آزادی حقیقی را در سایه معنویت معنا می‌کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، 15 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به مفهوم معنویت میان مسلمانان گفت: معنویت برای مسلمانان با آنچه در پایان قرن ۲۰ در اروپا و آمریکا طرفدار یافت، متفاوت بوده و تفاوتش این است که از نظر مسلمان‌ها معنویت جنبه اجتماعی دارد و باید مسیر معنویت به جامعه و نهادهای اجتماعی برسد.

وی افزود: آزادی لیبرالیسم که ما از اول گفتیم این پوچ است اکنون مشخص شده که پوچ بوده و مرحوم آیت‌الله شهید مطهری در کتاب آزادی معنوی تأکید کرده است که آزادی اجتماعی بدون معنویت معنا ندارد.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه معنویت باید در عرصه علم و دانش خود را نشان دهد و آزادی‌های اجتماعی را بیمه کند، گفت: آنکه خدا را شناخت و پرستید پای حرفش خواهد ایستاد؛ مولای متقیان علی(ع) و اولادشان ارزش‌های انسانی را بیمه کردند و الا شعارهای توخالی تمدن اروپایی معلوم شد که دروغ است. اگر راست می‌گفتند داروی بیماران پروانه‌ای را تحریم نمی‌کردند.

امام‌جمعه شیراز لیبرالیسم را ادامه راه یزید و عمر سعد دانست و اظهار کرد: در قرآن اسلام ناب محمدی(ص) بر آزادی تمام بشریت تأکید شده و اسلام، آزادی حقیقی را در سایه معنویت معنا می‌کند. آزادی یعنی اینکه من گردنم را پیش هیچ‌کس جز خدا خم نمی‌کنم و این مفهوم معنویت اسلامی است که در تمامی ابعاد زندگی بشر ساری و جاری است.

وی با اشاره به اینکه آزادی غیر از بی‌بندوباری است، اظهار کرد: آزادی یک ارزش انسانی است و به فرموده قرآن، لااله الا الله بگویید تا آزاد شوید.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه امروز نیز گفت: امروز شاهدیم دشمنان کشور ما را نشانه گرفتند تا نظم و آرامش را برهم زنند و این دشمنی به دلیل محقق شدن اهداف انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح اظهار کرد: جبهه اسلام و انقلاب اسلامی بر خلاف خواست دشمنان هر روز قوی‌تر می‌شود و این کار خدای متعال است. دشمن وقتی دید تحریم‌ها بر ما بی‌اثر شده و نتوانسته‌ ما را فلج کند و به شکست خود در این زمینه اعتراف کرده است، مأیوس شده و دشمنی‌های دیگری برای هدف قرار دادن ما در پیش گرفته است.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: حضور شیعه و سنی در زیارت اربعین که نماد وحدت مسلمانان است خشم دشمنان اسلام را در پی داشته است و در هفته وحدت بر وحدت هر چه بیشتر مسلمین تأکید داریم زیرا وحدت مسلمانان موجب شکست دشمن می‌شود.

وی به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: این سخنرانی مایه مباهات بوده و دنیا را تکان داد و در رابطه با مسائل اخیر کشور نکاتی را فرموند که همه شنیدیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشکر از نوجوانانی که امروز در نماز جمعه شرکت کردند، بیان کرد: نسل‌های قبلی ما کاری کردند که امروز ما نماز جمعه می‌خوانیم و ما باید کاری کنیم که نسل‌های جدید و آینده با نماز جمعه آشنا شوند، زیرا نماز جمعه یک محیط برای ارتباط با خداوند متعال است و عزیزان ما به حرمت حضرت مهدی(عج) به نماز جمعه می‌آیند.

آیت‌الله دژکام در ادامه ضمن تبریک هفته فراجا گفت: 20 مهرماه روز بزرگداشت حافظ را پیش‌رو داریم و برای بزرگداشت این شاعر بزرگ به‌عنوان یک چهره جهانی باید بکوشیم و با سخن حافظ که امروز بسیار مهم است ارتباط مؤثر داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha