بیعت با ولایت مانع حرکت مبنایی دشمن علیه نظام می‌شود
کد خبر: 4090109
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

بیعت با ولایت مانع حرکت مبنایی دشمن علیه نظام می‌شود

امام‌جمعه موقت بیرجند گفت: بیعت با ولایت چنان است که خداوند دشمن را مأیوس می‌کند و وضعیتی که در روزهای گذشته پیش آمد بیانگر این است که دشمن نمی‌تواند حرکت مبنایی علیه نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، امام‌جمعه موقت بیرجند، امروز ۱۵ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: وظیفه همه ما از مردم گرفته تا خواص این است که از فرامین ولایت‌فقیه اطاعت کنیم و با هشیاری فرامین ایشان را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی با بیان اينکه نقش مردم و خواص در جریانات و توطئه‌های اتفاق افتاده توسط دشمن، بسیار پررنگ و حساس است، افزود: در این مقطع حساس اگر خواص سکوت کنند ملاک بسیار خوبی برای تشخیص شر و خوبی، حق و باطل است و اگر کسی خلاف این مسیر حرکت کند، اشتباه کرده است.

امام‌جمعه موقت بیرجند گفت: مقام معظم رهبری با نگاهی تیزبین این ناامنی‌ها، آتش کشیدن مساجد و اموال عمومی و خصوصی را به آمریکا و صهیونیست جنایتکار نسبت دادند، چراکه می‌دانند انقلاب اسلامی در حال پیشرفت و قدرت همه جانبه است و دشمن نمی‌تواند این پیشرفت را ببیند.

وی با بیان اينکه وجه اشتراک همه‌ ظلم‌ها جهل مردم است، اما دشمنان با نقاب‌هایی می‌آیند که مردم آنان را نشناسند، بنابراین مردم باید هشیار و بیدار باشند، ادامه داد: در قرآن کریم در ضرورت شناخت نفاق آیات زیادی آمده است و مردم با مراجعه به این کتاب الهی می‌توانند با این نفاق‌ها آشنا شوند و از آن دوری کنند.

رحیم‌آبادی با گرامیداشت هفته فراجا از زحمات و خدمات نیروهای انتظامی قدردانی کرد و یادآور شد: موفقیت نظام اسلامی در این بوده است که رهبری و ملت در عمل نشان دادند متحد هستند و ۱۱ هزار شهید اهل سنت تاکنون تقدیم نظام و انقلاب شده است.

امام‌جمعه موقت بیرجند با اشاره به نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) گفت: پیام مناسبت بزرگ آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) را باید به‌خوبی دریافت کنیم و این مناسبت الهی جای خشنودی دارد، زیرا دنیا هیچ وقت از حجت خدا خالی نمی‌شود؛ آنچه مهم است امام با امت معنا و مفهوم پیدا کرده و پیوند امام و امت ما را به درجه متعالی واصل می‌کند.

رحیم‌آبادی تصریح کرد: اگر امام باشد و امت نباشد اتفاقاتی همچون دوران امام علی(ع) را شاهد خواهیم بود، اما اگر امام و امت با هم باشند، حاکمیت امام عصر(عج) در سراسر عالم رقم خواهد خورد. با انقلاب اسلامی و الهی در ایران اسلامی قوم سلمان فارسی و ملت بصیر ما که آن را پیامبر اسلام(ص) وعده دادند در این مسیر قرار گرفتند و مسیر امام عصر(عج) از مسیر نایب بر حق ایشان می‌گذرد.

وی بیان کرد: بیعت یعنی قرار دادن همه ظرفیت در اختیار ولی امر مسلمین که به خدمت معارف الهی در بیاید و کسانی که دل و زبان و قدم در گرو ولی امر دارند طبق گفته قرآن پیروزی‌های متوالی را شاهد خواهند بود.

رحیم‌آبادی گفت: بیعت با ولایت چنان است که خداوند دشمن را مأیوس می‌کند و وضعیتی که در روزهای گذشته پیش آمد بیانگر این است که دشمن نمی‌تواند حرکت مبنایی علیه نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بزرگترین مانع کسانی هستند که می‌دانند اگر حاکمیت الهی رقم بخورد جایی برای منافع نامشروع آنها نیست و طبیعی است که ساکت ننشینند، یادآور شد: جریانات نفوذ به دنبال این هستند که مسلمانان اقتدار حاکمیتی نداشته باشند و نقش ما این است که حواس جمع باشیم تا دشمن از این طریق سوء‌استفاده نکند.

انتهای پیام
captcha