صف معترضین به مشکلات اقتصادی از آشوبگران جدا شود
کد خبر: 4090093
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
آیت‌لله مکارم شیرازی:

صف معترضین به مشکلات اقتصادی از آشوبگران جدا شود

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: سه عامل دشمنان خارجی، فضای مجازی رها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از علل اصلی حوادث اخیر است و تا زمانی که این عوامل باشد، احتمال آشوب وجود دارد. 

ناصر مکارم شیرازیبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور از تلاش‌های این نیرو قدردانی کرده و گفت: نیروی انتظامی به خوبی توانسته در برابر ناامنی‌ها در میدان حضور پیدا کند.

ایشان با اشاره به حوادث اخیر، سه عامل دشمنان خارجی، فضای مجازیِ رها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از علل اصلی دانسته و افزود: تا زمانی که این عوامل باشد، احتمال آشوب وجود دارد، چرا که دشمنان خارجی همیشه در پی ضربه‌زدن به نظام اسلامی هستند و مشکلات اقتصادی نیز بهانه به دست آن‌ها می‌دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید صف کسانی که به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی اعتراض دارند از صف افراد شرور که در پی آشوب و ناامنی در کشور هستند، جدا شود.

ایشان به مرگ خانم امینی اشاره کرده و بیان کرد: لازم بود نیروی انتظامی و دیگر نهادهای ذی‌ربط گزارش جدی و فوری از تحقیقات خود ارائه می‌دادند تا جلوی این بهانه‌ها گرفته شود.

این مرجع تقلید حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ها را بیانگر مخالفت آنان با این گونه اغتشاشات و جریانات دانسته و افزود: معاندین نظام و کشور با تحریک احساسات جوانان و تعرض و ایجاد ناامنی، آتش زدن آمبولانس، غارت و تخریب اموال و کشتن مردم بی‌گناه، خودشان را رسوا کردند و چهره‌ واقعی آن‌ها برای مردم آشکار گردید.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مسئله حجاب در کشور با بیان اینکه اکثریت مردم پای‌بند به حجاب و عفاف هستند، تصریح کرد: دولت باید نسبت به سامان‌دادن مشکلات اقتصادی و گرانی اقدام جدی کند.

انتهای پیام
captcha