اجرایی کردن امربه معروف و نهی‌از منکر از ارکان اصلاح جامعه است
کد خبر: 4089856
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

اجرایی کردن امربه معروف و نهی‌از منکر از ارکان اصلاح جامعه است

مدرس حوزه و دانشگاه، از جمله مسئولیت‌های شیعه در عصر غیبت را دعا برای تعجیل فرج و سلامتی حضرت حجت(عج)، دعا برای حفظ ایمان در زمان امام عصر(عج)، محزون بودن از فراق امام زمان (عج) و تلاش و کوشش شیعیان برای اصلاح جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از ارکان اصلاح جامعه اجرایی کردن امربه معروف و نهی از منکر است.

عصر غیبت، امربه معرف و نهی از منکرحجت‌الاسلام جواد نعمتی، مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: آیات بسیاری در قرآن وجود دارد که مفسران قرآن کریم آن را به حضرت مهدی(عج) و موضوع مهدویت مربوط می‌دانند.

وی با بیان این‌که در سایر کتاب‌های مقدس از جمله زبور نیز به موضوع مهدویت اشاره شده است، افزود: ما در عصر غیبت قرار گرفته‌ایم و وظایف و مسئولیت‌هایی داریم که عمل حقیقی به آن‌ها در تسریع و تعجیل فرج حضرت حجت(عج) کار گشا است.

نعمتی، ادامه داد: یکی از وظایف مهم شیعه در این راستا، معرفت و شناخت امام(عج) و ولایت است که باید بدانیم که امامت یک جایگاه و منسب الهی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: شهید مطهری در کتاب امامت و رهبری خاطر نشان می‌کند که نبوت دارای مراتب و مسئولیت‌هایی است. هم‌چنین جایگاه امامت هم دارای مسئولیت‌های مخصوص به خود بوده ‌و به غیر از دریافت و ابلاغ وحی از پیامبر به امام منتقل شده و تشریع، تفسیر قرآن و احکام، قضاوت و حکومت به عهده امام است.

وی با بیان این‌که مرتبه امام به مرجعیت علمی ایشان است، افزود: این علم باید لَدُنی و برای تشریع دارای عصمت باشد و بعد از شناخت، محبت و تبعیت، ولایت در دل ما به وجود می‌آید.

وی با بیان این‌که دومین وظیفه شیعه، تزکیه و خودسازی است، ادامه داد: آماده سازی ظاهری و باطنی خود جزو مهم ترین مسئولیت‌ها است و با این کار، به معنای واقعی منتظر در فرج ولی عصر(عج) می‌شویم و با آمادگی جسمی، معنوی و روحی خود را برای تشکیل حکومت جهانی اسلام محیا می‌کنیم.

این استاد دانشگاه، رسالت انتظار را به عنوان برقراری قسط، عدل و نفی هر گونه تبعیض و تجاوز ذکر کرد و گفت: بر اساس روایات مطرح شده، خود انتظار جزو بالاترین عبادات شمرده می‌شود.

وی، از جمله مسئولیت‌های شیعه در عصر غیبت را دعا برای تعجیل فرج و سلامتی حضرت حجت(عج)، دعا برای حفظ ایمان در زمان امام عصر(عج)، محزون بودن از فراق امام زمان (عج) و تلاش و کوشش شیعیان برای اصلاح جامعه عنوان کرد و افزود: یکی از ارکان اصلاح جامعه اجرایی کردن امربه معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام
captcha