یاوران وقف در یزد تجلیل شدند
کد خبر: 4089832
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

یاوران وقف در یزد تجلیل شدند

به مناسبت دهه وقف و در مراسمی با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد و جمعی از مسئولان از یاوران وقف در طول یک سال گذشته تجلیل به عمل آمد.

یاوران وقف در یزد تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از یزد، به مناسبت دهه وقف و در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد و جمعی از مسئولان از یاوران وقف در طول یک سال گذشته تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که شب گذشته، 12 مهرماه در محل امامزاده سیدگلسرخ(ع) یزد برگزار شد، از موکب‌داران امامزاده‌ها در جریان پیاده‌روی اربعین حسینی و یاوران وقف تجلیل شد. 

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در این همایش اظهار کرد: 34 درصد معادل یک سوم موقوفات استان زیر 200 متر مساحت دارد. همچنین 96 درصد زیر دو هزار متر و 97 درصد موقوفات زیر پنج هزار متر مساحت دارد که این نشان از جایگاه وقف در بین عامه مردم است.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه 70 درصد موقوفات مربوط به سیدالشهدا است گفت: این موقوفات در بخش‌های مختلف مربوط به امام حسین(ع) انجام شده که بخش عمده‌ای در راستای روضه‌خوانی و بخشی هم اطعام مجالس عزاداری را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واقفان متناسب با نیاز روز جامعه نسبت به ثبت وقف اقدام کرده‌اند، بر حفظ نیات واقف تأکید کرد و افزود: اکنون هر 9 روز یک وقف جدید در استان ثبت می‌شود و اوقاف برای حفظ و تحقق نیات واقفان تلاش کرده و ان‌شاءالله تداوم خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به برپایی موکب‌های امامزادگان در مسیر پیاده‌روی اربعینی حسینی گفت: در اربعین امسال 4 موکب به همت امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد، امامزاده جعفر(ع) یزد، امامزاده شاهزاده فاضل(ع) یزد و امامزاده سید ابوالقاسم برپا شد و همچنین یک موکب به همت اوقاف شهرستان در مرز چذابه به زائران خدمت‌رسانی کرد.

یادآور می‌شود قرائت قرآن توسط سید علیرضا میرجلیلی قاری برتر استانی و شاگرد شهید حسن دانش و مداحی به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) از دیگر برنامه‌های این همایش بود. همچنین در این همایش از خبرگزاری ایکنا شعبه یزد به عنوان رسانه برتر در حوزه وقف تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha