رشد 100درصدی ثبت موقوفات جدید در دهه اخیر
کد خبر: 4089778
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

رشد 100درصدی ثبت موقوفات جدید در دهه اخیر

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی 5028 موقوفه به ثبت رسیده است، گفت: 2931 وقف از سال 90 به بعد و مربوط به دهه اخیر بوده که رشد 100درصدی نسبت به سه دهه قبل داشته است.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز 12 مهرماه، در همایش «یاوران وقف» که در تالار نور مشهد، برگزار شد، بیان کرد: یکی از دلایل برگزاری این همایش، تجلیل از افرادی است که در سه حوزه شامل موقوفات، بقاع متبرکه و ستاد هماهنگی امور خیریه فعالیت دارند

وی ادامه داد: تعداد 26هزار و 694 موقوفه شامل 26هزار رقبه در خراسان رضوی وجود دارد که از این موقوفات بعد از انقلاب اسلامی 5028 موقوفه را شامل می‌شود.

ایزدی اضافه کرد: تعداد موقوفات دهه اخیر یعنی از سال 90 تاکنون 2931 مورد است که در دهه اخیر به طور میانگین هر سال 293 وقف جدید به ثبت رسیده که بیش از 30 سال اول انقلاب بوده از طرفی زمینه ایجاد وقف مشارکتی در استان فراهم شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: 800 نیت در موضوعات مختلف امورخیریه، مذهبی، اجتماعی، بقاع متبرکه، مدارس دینی و... ثبت شده که اجرای نیت می‌شود.

ایزدی عنوان کرد: در حوزه بقاع متبرکه باید گفت که در طول سال حدود 55 هزار مراسم در آن‌ها برگزار می‌شود که شامل مراسم ولادت و شهادت ائمه‌اطهار، برپایی محافل انس با قرآن کریم و... است.

وی ابراز کرد: در حوزه ستاد امور خیریه که مردمی است و از فعالیت آن زمان زیادی هم نمی‌گذرد، در یک سال اخیر در این ستاد با حمایت خیرین حدود 6 میلیارد و 800 میلیون تومان پول جمع‌آوری شده که صرف کمک به نیازمندان از جمله تهیه جهیزیه، آزادی زندانیان غیرعمد و تهیه لوازم‌التحریر شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: فعالانی که در این سه حوزه ارائه خدمات می‌کنند، زیاد هستند که در این میان به نمایندگی تعدادی مشخص شدند که در این همایش مورد تجلیل قرار می‌گیرند. مراسم تجلیل از یاوران وقف همه ساله در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: تجلیل از یاوران وقف در واقع تجلیل از فرد یا افراد نیست، بلکه تجلیل از یک تفکر است، تفکری که یک عمر ثمره تلاش را برای خدمت به جامعه در عرصه‌های مختلف وقف می‌کند.

انتهای پیام
captcha