رشد 70درصدی عواید موقوفات با استفاده از ظرفیت مردمی
کد خبر: 4089774
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

رشد 70درصدی عواید موقوفات با استفاده از ظرفیت مردمی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با تعیین امین برای موقوفات و استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات، در واقع جهشی در حرکت‌های اوقاف رخ داده که بیش از 70درصد رشد عواید را شاهد بودیم که حاصل تلاش امنای موقوفات بوده است.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی،به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز 12 مهرماه، در همایش «یاوران وقف» که در تالار نور مشهد برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به واقفان و حاضران، اظهار کرد: امروز این مراسم برای تجلیل از کسانی که وقف را یاری می‌کنند و در بقاع متبرکه، تکایا و حسینیه‌ها، میزبانی زائران دهه پایانی صفر را عهده‌دار بودند و به این بزرگواران خدمت‌رسانی کردند، برگزار شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای امنیت، افزود: در یک سال گذشته بیش از 46 هزار مترمربع فعالیت عمرانی در موقوفات و بقاع متبرکه صورت گرفت و بیش از 6000 مترمربع پروژه‌های سرمایه‌گذاری انجام شد.

احمدزاده ابراز کرد: با کمک امنای موقوفات، بیش از 28 هزار هکتار ارضی موقوفات تثبیت و سند مالکیت آنها صادر شد. بیش از 41 هزار و 500 سند اجاره برای مستأجران موقوفات تنظیم و تقدیم آنان شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این اقدامات و فعالیت به همت کارکنان و خادمان در حوزه وقف و موقوفات صورت گرفت تا شجره طیبه وقف و این سنت حسنه در بدنه مردمی جریان یابد و این اتفاقات رقم بخورد.

وی اظهار کرد:. تعداد 48 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از محل موقوفات مرتبط به همت خیرین و با همکاری ستاد دیه در سال جاری آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند، همچنین 324 سری جهیزیه تهیه و توزیع شد و در ماه ربیع‌الاول نیز 144 سری جدید جهیزیه تهیه و توزیع خواهد شد.

احمدزاده افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در قرار 12 که هر ماه با یاد و نام حضرت ولیعصر(عج) اجرا می‌شود، بیش از 40 هزار بسته معیشتی تهیه و در میان نیازمندان توزیع شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: نام و یاد همه کسانی که خیرخواه و نیکوکار هستند، در دفتر الهی ثبت و ضبط است و یاد و خاطره آنان زنده خواهد ماند و امروز آمده‌ایم تا سر تعظیم به محضر کسانی که خود را در پیشگاه الهی جاویدان و نامشان را ماندگار کردند، فرود آوریم.

وی اظهار کرد: با توجه به تدبیر رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه و براساس سیاست این سازمان در راستای تعیین امین برای موقوفات و استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات در واقع جهشی در حرکت‌های اوقاف رخ داده است که بیش از 70درصد رشد عواید را شاهد بودیم که حاصل تلاش امنای موقوفات بوده است.

احمدزاده بیان کرد: آنچه در بقاع متبرکه اتفاق افتاده نیز خوب بوده و کاری را در این راستا آغاز کردیم که امید است موفق باشد و آن این است که هر بقعه متبرکه یک خانه عالم داشته باشد و تاکنون دو خانه عالم در دو بقعه شهرستان نیشابور افتتاح شده و این اقدام ادامه خواهد داشت تا همه بقاع متبرکه به عنوان یک پیوست فرهنگی دارای خانه عالم باشد و در راستای امور فرهنگی کار کند.

انتهای پیام
captcha