چرا آمریکایی‌ها فتنه اخیر را طراحی کردند؟ + صوت
کد خبر: 4089669
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
انبارلویی در گفت‌وگو با ایکنا پاسخ می‌دهد:

چرا آمریکایی‌ها فتنه اخیر را طراحی کردند؟ + صوت

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اعتراف فتنه‌گران و آشوبگران به بهانه بودن خون مرحومه امینی، گفت: فلسفه پیدایش این فتنه این بود که آمریکایی‌ها دیدند مشکلات اقتصادی مردم ایران در حال حل شدن و مشکلات روابط خارجی با دنیا در حال کاهش است لذا به بهانه این اتفاق تلخ به همه گروه‌های ضد انقلاب اعلام کردند با همه توان به خیابان‌ها بریزند و فضای کشور را غبارآلود کنند.

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

به گزارش ایکنا رهبر معظم انقلاب در بیانات روز دوشنبه، 11 مهر، در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای مسلح با اشاره به حوادث اخیر تأکید کردند: با صراحت می‌گویم این حوادث طراحی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آن‌ها است. مشکل اصلی آن‌ها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است. ملت ایران در این حوادث کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده نیز هر جا که لازم باشد، شجاعانه وارد میدان خواهد شد.

ایشان گفتند: پشت صحنه قضایای اخیر، این زورگویان قرار دارند و دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان و یا بر سر با حجاب و بدحجاب نیست. خیلی از کسانی که حجاب کامل ندارند، جزو هواداران جدی جمهوری اسلامی هستند و در مراسم مختلف شرکت می‌کنند. دعوا و بحث بر سر استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه در مجموع همه کسانی که به خیابان آمده‌اند در مقابل ملت ایران و جوانان مؤمن و غیور، عده بسیار کمی هستند، گفتند: البته برخی از این افرادی که به خیابان می‌آیند، از بازمانده‌های عناصر ضربه‌خورده از جمهوری اسلامی همچون منافقان، تجزیه‌طلبان، سلطنت‌طلبان و خانواده‌های ساواکی‌های منفور هستند که قوه قضاییه باید به تناسب مشارکت در تخریب‌ها و ضربه به امنیت خیابان‌ها، مجازات تعیین، و آن‌ها را محاکمه کند.

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره تحلیل حوادث اخیر کشور و ضرورت جدا شدن صف معترضان از اغتشاشگران گفت: ما یک ضد انقلاب نقد در کشور از ابتدای انقلاب داریم که در رأس آن‌ها منافقین، کمونیست‌ها، تجزیه‌طلبان و سلطنت‌طلبان بودند که به جمهوری اسلامی در همه‌پرسی رأی ندادند.

ضرورت شنیدن مطالبات به حق مردم 

وی افزود: آن‌ها پرچم جمهوری اسلامی و سرزمین جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نمی‌شناسند و در دامن آمریکا فتنه قومیتی و تجزیه‌طلبانه را از آغاز انقلاب کلید زدند و بعد هم در کنار صدام و 80 کشور جهان در جنگ عراق علیه ایران همکاری کردند. این دشمن داخلی به هر بهانه‌ و حتی بی‌بهانه به خیابان می‌ریزد و ماهیت ضد انقلابی و ضد انسانی خودش را نشان می‌دهد.

انبارلویی با اشاره به مطالبات به حق مردم گفت: مردم این مطالبات را به شیوه‌های مدنظر خودشان مطرح می‌کنند و مسئولان هم به آن رسیدگی می‌کنند که نمونه آن تجمعات بازنشستگان، مالباختگان و معلمان مقابل مجلس بود که حتی بدون مجوز بود و کسی هم متعرض آن‌ها نمی‌شد و مسئولان هم با حضور در جمع آن‌ها مطالباتشان را می‌شنیدند.

ویژگی فتنه اخیر

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تفاوت فتنه اخیر با تجمعات مذکور گفت: این خانم به مرگ طبیعی فوت کرده و چون گویا یکی از اقوام ایشان عضو کومله بوده یک غائله تجزیه‌طلبانه را در کردستان به راه انداختند و با پرچم کردستان مستقل به میدان آمدند که سپاه مراکز این گروهک تروریستی را در اقلیم کردستان به شدت مورد هدف قرار داد.

وی ابراز کرد: از طرفی منافقین نیز در این فتنه بیش از 250 دروغ و تهمت را علیه نظام را میلیون‌ها بار در رسانه‌های دشمن بازنشر کردند و رسانه سعودی اینترنشنال نیز در این قائله نقش ویژه‌ای ایفا کرد که نشانه خصومت عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: مردم به خوبی مطالبات واقعی را از غیر واقعی تشخیص می‌دهند و در مقابل این فتنه در اجتماعات عظیم و میلیونی و غیر قابل مقایسه با این تجمعات ایستادند و این توطئه‌ها را محکوم کردند.

نقش آمریکایی‌ها

وی با تأکید بر عبور کشور از این مرحله گفت: فلسفه پیدایش این فتنه این بود که آمریکایی‌ها دیدند مشکلات اقتصادی مردم ایران با دولت سیزدهم در حال حل شدن و مشکلات روابط خارجی با دنیا در حال کاهش است و مردم ایران بدون تحریم می‌توانند زندگی عادی خود را داشته باشند و این چهره جمهوری اسلامی ایران را درخشان‌تر و نورانی‌تر کرده که نمونه بارز آن اجرای سرود سلام فرمانده در 80 کشور جهان بود که مسلمانان زیر پرچم امام زمان(عج) سینه زدند که این امر، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان کشید.

انبارلویی با تأکید بر خشم و ناراحتی آمریکا از این موفقیت‌های ایران گفت: آن‌ها بر این اساس به ضد انقلاب اعلام کردند که هر گروه و جریانی با همه توان به خیابان‌ها بریزند و این دکور جمهوری اسلامی را که با خون شهدا برپا شده، به پایین بکشد و در این راستا آتش زدن پرچم توسط تجزیه‌طلبان، سوزاندن قرآن و مساجد توسط مخالفان دین و حمله و کشتن مردم بی‌گناه و مدافعان امنیت نیز توسط منافقین انجام گرفت.

اعتراف فتنه‌گران

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اعتراف فتنه‌گران به بهانه خون مرحومه مهسا امینی و اصل بودن مقابله با نظام، گفت: مردم هم نشان داده‌اند وقتی بحث اصل نظام پیش بیاید در مقابل این افراد کوتاه نمی‌آیند و می‌ایستند و خوشبختانه سرپل‌ها و لیدرهای اینها گرفتار دستگاه قضا و دستگاه‌های امنیتی شده‌اند. در واقع با هر تحرک ضد انقلاب طی سال‌های مختلف یک خانه‌تکانی در آن‌ها در داخل اتفاق می‌افتد و ما از این مرحله هم عبور می‌کنیم، همانطور که 43 سال است از این نوع بحران‌ها با موفقیت عبور کرده‌ایم.

کد

انبارلویی درباره ضرورت ساماندهی تجمعات اعتراضی قانونی مردم برای دچار نشدن به این هزینه‌های سنگین جانی و مالی از سوی اغتشاشگران و آشوبگران گفت: انقلاب کردن هزینه دارد و ما برای برپایی پرچم جمهوری اسلامی ایران بیش از 300 هزار شهید دادیم و این هزینه یک انقلاب است در حالی که انقلاب الجزایر یک میلیون شهید داد اما چون در جنگ نرم شکست خوردند نتوانستند موفق شوند.

تفاوت اعتراض با ضدیت

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: مردم ما اعتراض و حتی مخالفتی داشته باشند، طی این سال‌ها انجام داده‌اند و کسی هم با این مسئله مخالفتی ندارد و چه بسا مطالبه اعتراضی آن‌ها درست هم بوده و مسئولان نیز آن را شنیده‌اند اما قضیه معاندت و ضدیت با نظام جزو مسائل اصلی هر انقلابی است و هیچ انقلابی بدون دشمن قابل تصور نیست. الان تمام گروه‌های مختلف ضد انقلاب که در انگلیس، فرانسه، آمریکا، هلند و سایر کشورهای غربی حضور دارند، در حقیقت از سوی استکبار جهانی حقوق می‌گیرند که کاری علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی انجام دهند لذا نمی‌توان از دولت آمریکا خواست که این کار را انجام ندهد زیرا آمریکا و انگلیس به طور ذاتی با این انقلاب دشمن هستند و وقتی دشمنی می‌کنند پاسخ این دشمنی را باید دریافت کرده و این هزینه‌ای است که باید برای حفظ اعتبار جهانی انقلاب اسلامی در دنیا پرداخت کرد.

انتهای پیام
captcha