ارائه خدمات اجتماعی در مناطق محروم شیراز
کد خبر: 4089472
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

ارائه خدمات اجتماعی در مناطق محروم شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از ارائه خدمات اجتماعی در مناطق محروم این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این کار با جانمایی 4 اتوبوس انجام می‌شود.

مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 11 مهرماه اظهار کرد: با جانمایی 4 اتوبوس در مناطق محروم شیراز خدمات اجتماعی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات ارایه شده توسط این اتوبوس‌ها باید بازده حداکثری داشته باشد، افزود: تشخیص نیازهای اصلی مناطق محروم با محوریت رفع نیازهای بهداشتی، سلامت روان، شهروندی و اجتماعی در مناطق محروم باید مورد توجه واقع شود و تلاش کنیم تا از این رهآورد خدمات موثری را به شهروندان ارائه دهیم.

مشفقیان با اشاره به اینکه تیم‌های تخصصی مستقر در منطقه به خدمات‌رسانی پرداخته است، گفت: خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم یکی ازاولویت‌های اصلی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز بوده است که در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی مبنی بر محرومیت‌زدایی از مناطق محروم تلاش می‌شود که در نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی افراد به آنان خدمات ارائه شود.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز بیان کرد: حاصل خدمات اتوبوس‌های سیار از آموزش به کودک و نوجوان، فرهنگ شهروندی، خدمات مشاوره‌ای، شناسایی افراد آسیب دیده اجتماعی و ارجاع آن‌ها به مراکز بهزیستی و ناجا بوده است.

وی اظهار کرد: خدمات مشاوره‌ای در قالب‌های سلامت روان، خانواده، فرزندپروری، اختلالات و حقوقی بوده همچنین حضور مراقبین سلامت و کارشناسان بهداشت از دیگر خدمات ارائه شده در این اتوبوس‌ها است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در ادامه به برگزاری کلاس‌های تقویتی درسی، هنری، مذهبی و زبان انگلیسی ویژه کودکان و نوجوانان جامه هدف نیز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این خدمات در قالب‌های مختلفی ارائه می‌شوند، اضافه کرد: برگزاری اردو، جشن، اجرای جشنواره‌های متعدد، اجرای برنامه‌های سوگواره‌ها، تئاترهای خیابانی و غیر خیابانی بخشی از ویژه برنامه‌های این اتوبوس‌ها است.

مشفقیان با تصریح اینکه برگزاری مراسم با کمک پایگاه‌های محل و شوراهای محل برگزار می‌شود، گفت: روزانه دو اتوبوس در دو نوبت صبح و عصر ویژه کودکان و بزرگسالان خدمات‌رسانی می‌کنند. بلوار اتحاد، شهرک قصرقمشه، شهرک سعدی، عادل آباد، شهرک بهار و بلوار ماذون قشقایی از جمله مناطق کم برخورداری بوده است که اتوبوس‌های سیار سلامت اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز از خدمات آن بهره می‌برند.

وی به حمایت از کسب و کارساکنین این محله‌ها نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری غرفه‌های فروش از محصولات بانوان محله نیز صورت می‌پذیرد.

مشفقیان اظهار کرد: روزانه بیش از 300 شهروند و ماهانه حدود 17 هزار نفر ساعت و همچنین از اول طرح تاکنون 100 هزار نفر ساعت از خدمات این اتوبوس‌ها بهره بردند که این یک آمار قابل قبول و قابل توجهی است.

انتهای پیام
captcha