«مدهامتان»؛ تلاشی برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی
کد خبر: 4089395
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

«مدهامتان»؛ تلاشی برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی

دبیر اجرایی مسابقات قرآنی «مدهامتان» با یادآوری منویات رهبری بر ضرورت تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: مسابقات «مدهامتان» در تحقق تشکیل پایگاه‌های قرآنی مساجد است که با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی در کانون‌ مساجد برگزار می‌شود.

مجتبی میرزایی نصب، دبیر اجرایی مسابقات قرآنی «مدهامتان»به گزارش ایکنا از فارس، مجتبی میرزایی‌نصب، دبیر اجرایی مسابقات قرآنی «مدهامتان»، امروز، ۱۱ مهر در نشست خبری مسابقات قرآنی «مدهامتان» که در شیراز برگزار شد، با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: مسابقات «مدهامتان» عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تحقق تشکیل پایگاه‌های قرآنی مساجد است.

وی با یادآوری اینکه این مسابقات با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات سالانه در رأس برنامه‌های قرآنی مساجد کشور قرار دارد.

دبیر اجرایی مسابقات قرآنی «مدهامتان» یادآور شد: در سه سال گذشته شهر مقدس مشهد میزبان مرحله کشوری مدهامتان بود اما برای جریان‌سازی فعالیت‌های قرآنی در سایر استان‌ها، امسال فارس به عنوان میزبان این دوره از مسابقات انتخاب شد.

وی با بیان اینکه مرحله استانی این مسابقات با حضور بیش از ۱۵ هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد برگزار شد، گفت: برای برگزاری مرحله کشوری در رتبه‌های برتر هر رشته فرصت رقابت قرآنی ایجاد شده است‌. بانوان در رشته قرائت و حفظ کل در رده ۱۶ تا ۳۰ سال و آقایان در رشته تحقیق، قرائت و ترتیل، حفظ کل و اذان در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

میرزایی‌نصب با تأکید بر اینکه استفاده از داوران مورد تایید ستاد عالی مسابقات قرآنی از شاخصه‌های اصلی مدهامتان است، گفت: ۱۶ داور ملی و بین‌المللی در این دوره از مسابقات حضور دارند و اساتیدی همچون شاهمیری اصفهانی، علی‌اکبر کاظمی، مهدی قره‌شیخ‌لو، اخوان، پرهیزگار، عباس هاشمی، ولی‌زاده، پورزرگری، رحمانی و دیانت به داوری خواهند پرداخت و در بخش بانوان هم اساتیدی همچون زهرا صریحی‌نژاد، سمیه هیبتیان، صدیقه بارانی، معصومه عباسی نظری و ... حضور خواهند یافت و به داوری مسابقات می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مسابقات مدهامتان به دلیل رعایت استانداردهای قرآنی و سطح مسابقات در رده بالایی قرار دارد، گفت: برای مسابقات قرائت و حفظ کل سهمیه مسابقات قرآنی اوقاف برای برگزیدگان این مسابقات در خور بوده و شایستگی دارند.

میرزایی‌نصب در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینکه بیش از ۲۶ هزار کانون مساجد در کشور از طریق سامانه بچه‌های مسجد مجوز دریافت کرده‌اند، گفت: فعالیت‌های قرآن محور از اولویت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دارد و یکی از فعالیت‌های جدی این کانون‌ها حمایت از طرح های قرآنی است و در طول سال برنامه جدی برای حمایت از این طرح‌ها داریم و برنامه ریزی فعالیت‌های قرآنی به صورت متمرکز را داریم که طرح صحیفه سجادیه، طرح تلاوت نور، خانه‌های نور، نهج البلاغه و ‌‌‌... را شامل می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: از سال گذشته در قالب سه شبستان تمام فعالیت‌های کانون‌های مساجد سامان‌دهی شده و رواق نور در سامانه بچه‌های مسجد به حوزه برنامه‌های قرآن و عترت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha