راه‌اندازی دومین شعبه بین‌المللی بیت‌الاحزان در هندوستان
کد خبر: 4089372
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

راه‌اندازی دومین شعبه بین‌المللی بیت‌الاحزان در هندوستان

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن کریم در لکهنو هندوستان خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، مهم‌ترین فعالیت این مؤسسه را تربیت حافظان قرآن کریم بیان کرد و گفت: این مهم در راستای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور انجام شده است.

وی افزود: البته تلاش کردیم تا تربیت حافظان قرآن را نه تنها برای ایران اسلامی بلکه برای کل جهان اسلام دنبال کنیم و در این راستا ایران تبدیل به ام‌القرای جهان اسلام شده است.

شاهسونی جذب قرآن‌آموزان از کشورهای مختلف دنیا هر ساله به مدارس شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن را گواه این ادعا برشمرد و گفت: طی بیش از 20 سالی که مشغول تربیت حافظان کل قرآن در این مدارس هستیم قرآن‌آموزان خارجی فراوانی در این مراکز حافظ کل قرآن شده و به کشور خود بازگشته‌اند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی یکی از سیاست‌های این مؤسسه را راه‌اندازی شعبه‌های بین‌المللی با ظرفیت حافظان تربیت شده در بیت‌الاحزان عنوان کرد و گفت: در همین راستا دومین شعبه بین‌المللی خود را در کشور هندوستان راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به یاری خدا تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری یک مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن کریم بیت‌الاحزان را در شهر لکهنو هندوستان راه‌اندازی کنیم.

شاهسونی با بیان اینکه این دومین شعبه بین‌المللی در خارج از مرزها خواهد بود، گفت: اولین شعبه ما مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن در کشور عراق است که قریب دو سال است در حال فعالیت و تربیت حافظان قرآن است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در پایان تصریح کرد: مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) هم‌اکنون دارای 200 شعبه در نقاط مختلف کشورمان و همچنین کشور عراق است.

انتهای پیام
captcha