اجرای شبیه‌خوانی از سوی هیئت حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار در کربلا
کد خبر: 4089325
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

اجرای شبیه‌خوانی از سوی هیئت حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار در کربلا

در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) ۱۶۰ نفر از اعضای هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده زیار به کربلای معلی اعزام شدند. شبیه‌خوانان این هیئت مجالس تعزیه را در جوار مرقد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اجرا می‌کنند.

کاروان زیارتی کربلا

به گزارش ایکنا از کرمان، کاروان فرهنگی زیارتی عتبات عالیات کشور عراق از روستای ده‌زیار، خاستگاه تعزیه استان کرمان، شامل ۱۶۰ نفر از اعضای هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) شامگاه ۱۰ مهرماه به کربلا اعزام می‌شوند.

ثارالله انکوتی، مسئول اجرایی هیئت‌ تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار در تشریح این خبر گفت: این کاروان برای شرکت در مراسم عزاداری ویژه سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به عراق اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه کار ثبت نام از زائران از دو ماه پیش آغاز شده و بیش از ۱۶۰ نفر ثبت نام کردند گفت: هشتم ربیع الاول مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری‌(ع) و آغاز امامت امام زمان‌(عج) است که به یاری خداوند و عنایت اهل‌بیت در این ایام در کربلای معلی هستیم.

انکوتی با اشاره به اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در کربلای معلی توسط اعضای این هیئت، افزود: تعدادی از هنرمندان شبیه‌خوان همراه کاروان هستند که مجالس تعزیه را در جوار مرقد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اجرا می‌کنند.

مسئول اجرایی هیئت‌ تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار با بیان اینکه گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار از گروه‌های فعال تعزیه در استان کرمان است که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی اجرای برنامه دارد، افزود: سالانه در قالب هیئت اردوهای فرهنگی زیارتی مشهد مقدس و کربلای معلی برگزار می‌شود که با استقبال بسیار خوب مردم و اعضای هیئت روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به اینکه سفرهای زیارتی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که هزینه زیادی نداشته و اقشار کم‌ درآمد هم بتوانند از زیارت مرقد مطهر ائمه اطهار(ع) بهره‌مند شوند، تصریح کرد: حدود ۴۰ نفر از اعضای این کاروان زائر اولی کربلای معلی و نجف اشرف هستند.

انتهای پیام
captcha