حمله صهیونیست‌ها به 15 مسجد فلسطینی از ابتدای 2022
کد خبر: 4089207
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

حمله صهیونیست‌ها به 15 مسجد فلسطینی از ابتدای 2022

از ابتدای سال 2022 تاکنون 15 مسجد در کرانه باختری و قدس اشغالی مورد حمله نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری وفا، حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور مذهبی فلسطین گفت: از ابتدای سال 2022 تاکنون 15 مسجد در کرانه باختری و قدس اشغالی مورد حمله نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

البکری در بیانیه مطبوعاتی امروز پنجشنبه خود توضیح داد که «این تخلفات در پرتو یک سیاست اشغالگری است که هدف آن اجازه دادن به شهرک‌نشینان برای کار بدون هیچ گونه کنترل یا محدودیتی، حتی در مورد اماکن مذهبی و مساجد است.

در سال 2021، روابط عمومی و رسانه‌های وزارت اوقاف، حمله به بیش از 10 مسجد در کرانه باختری، علاوه بر ده‌ها مسجد در نتیجه تجاوزات اسرائیل به نوار غزه را مستند کردند.

بیش از 200 هزار فلسطینی در این شهر به همراه چند صد شهرک نشین تندرو اسرائیلی که در مرکز شهر در مناطق تحت حفاظت ارتش ساکن هستند زندگی می‌کنند.

اسرائیل کرانه باختری را در جنگ خاورمیانه در سال 1967 تصرف کرد و ده‌ها شهرک غیرقانونی را که در آن نزدیک به 500 هزار شهرک‌نشین زندگی می‌کنند، ایجاد کرد.

فلسطینی‌ها خواهان کرانه باختری به عنوان بخشی از کشور آینده خود هستند و شهرک‌سازی‌های غیرقانونی را مانع بزرگی برای حل مناقشه می‌دانند.

انتهای پیام
captcha