جذب 160 مربی قرآنی در آموزش و پرورش خراسان شمالی
کد خبر: 4089050
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

جذب 160 مربی قرآنی در آموزش و پرورش خراسان شمالی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از جذب 160 مربی قرآنی در سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش استان خبر داد.

ابوالقاسم اکبری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالیابوالقاسم اکبری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید 160 مربی قرآنی برای مدارس استان جذب آموزش و پرورش شده‌اند، اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، مربیان قرآنی که پیش از سال 92 در مدارس دولتی استان تدریس داشته‌اند در 1 مهرماه 1401 جذب آموزش و پرورش شدند.

وی با بیان انکه مربیان قرآنی در آزمون داخلی آموزش و پرورش نیز شرکت‌ کرده‌اند، افزود: بیش از 200 نفر در این آزمون شرکت کردند که حدود 40 نفر نتوانستند نمره قبولی در آزمون را کسب کنند و مابقی افراد نیز جذب آموزش و پرورش استان شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با تأکید براینکه 85 درصد از مربیان قرآنی که در آزمون داخلی آموزش و پرورش قبول شدند، خانم هستند، ادامه داد: در طرح امین نیز 50 درصد از مربیان قرآنی خانم و 50 درصد دیگر آقا هستند.

وی با اشاره به اینکه جذب مربیان قرآنی در قالب طرح امین ادامه ندارد، بیان کرد: جذب در قالب طرح امین براساس قانون مجلس شورای اسلامی فقط مربوط به مربیانی است که قبل از سال 92 در مدارس دولتی استان تدریس داشتند و در سال‌های تحصیلی آینده امکان جذب در این قالب وجود ندارد.

اکبری با اشاره به اینکه با کمبود 1200 معلم در خراسان شمالی مواجه هستیم، ادامه داد: 1057 معلم برای سال تحصیلی جدید جذب شده است که از این تعداد 630 معلم از متعهدین خدمت در دانشگاه فرهنگیان، 286 نفر از طریق ماده 28، 85 نفر روحانی وظیفه و 56 نفر نیز سرباز معلم با تخصص خود، جذب شده‌اند.

انتهای پیام
captcha