جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان تهران با 3 دستور تشکیل می‌شود
کد خبر: 4088880
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان تهران با 3 دستور تشکیل می‌شود

جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران، عصر امروز در محل اتحادیه واقع در مؤسسه ندای ملکوت تهران تشکیل می‌شود.

جلسهسیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری جلسه هیئت مدیره در شنبه‌های اول هر ماه گفت: جلسه این ماه به دلیل تعطیلی‌های هفته گذشته به امروز، 9 مهرماه، ساعت 15:30 منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات هیئت مدیره ماهی یکبار است، با اشاره به دستور جلسات اظهار کرد: طی این جلسه فرم توان‌سنجی مؤسسات قرآنی استان تهران، به تصویب نهایی اعضا خواهد رسید. طی این فرم توانایی مؤسسات از لحاظ کمی و کیفی سنجیده می‌شود تا مؤسسات معین در حوزه‌های مختلف مشخص شود.

دهقان ادامه داد: پیش از این مؤسسات توانمندی در عرصه حفظ قرآن و همچنین اجرای طرح اتقان(همکاری با آموزش و پرورش در زمینه آموزش آموزگاران مقطع ابتدایی) شناسایی و مشخص شدند و که به نتایج مطلوبی دست یافتم. این همکاری و تعاملات به ما نشان داد، اگر مؤسسات معین از قبل مشخص باشند، موجب بهره‌مندی بهتر از ظرفیت آنها از سویی و همچنین تقویت ابعاد فعالیت آنها خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران افزود: پس از تأیید فرم توان‌سنجی، اعضای هیئت مدیره، بازرسان و بنده در بازه زمانی کوتاهی به بازدید از مؤسسات قرآنی استان به صورت حضوری خواهیم رفت تا مؤسسات معین در سایر حوزه‌ها چون کودک، پژوهش، آموزش‌های عمومی و تخصصی، دوره‌های تربیت مربی و .... و حتی مؤسسات فعال، نیمه‌فعال یا غیر فعال شناسایی و غربالگری شوند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا درباره اینکه چه تعداد مؤسسه در شهرستان‌های استان تهران در طرح اتقان آموزش و پرورش همکار است، اظهار کرد: 16 مؤسسه از 16 شهرستان استان تهران چون شهر قدس، رباط کریم، اسلامشهر، پاکدشت، قرچک، ورامین، ملارد، شهریار، فیروزکوه، دماوند و ... معرفی شدند، اما سه مؤسسه تأیید نشده است و قرار شد در کوتاهترین زمان ممکن، مؤسسات جایگزین معرفی شود. همچنین 13 مؤسسه مورد تأیید نیز قرار شد از لحاظ امکانات و تجهیزات آموزشی و ... به نکاتی توجه داشته باشند.

دهقان درباره دیگر دستورجلسه امروز هیئت مدیره اضافه کرد: از آغاز فعالیت هیئت مدیره جدید، طرحی با عنوان کمیته‌های تخصصی تصویب شد. هفت کمیته تخصصی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، رفاهی، اخلاق (ابتکار ویژه در مجموعه اتحادیه استان تهران و تصویب شرح وظایف و انتخاب اعضا در جلسه ماه گذشته هیئت مدیره اتحادیه)، کمیته حفظ، امور اجتماعی و سیاسی در اتحادیه فعال است که طی دستور جلسه امروز نیز شرح وظیفه کمیته رفاهی، همراه با اعضای آن به تصویب و نهایی می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته اتحادیه بیشتر تک‌وجهی و بر روی کارهای اجرایی تمرکز کرده بود، ادامه داد: ساختار جدیدی برای اتحادیه پیشنهاد داده شده است که طی جلسه امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین در نظر داریم تا هیئت اندیشه‌ورز با توجه به حضور پیشکسوتان قرآنی در استان تهران و افرادی قرآنی که مؤسسه ندارند و عضو اتحادیه نیستند، تشکیل شوند تا از حضور و وجود این افراد بیشتر استفاده کنیم و بهره‌مند شویم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی در تهران است، در نظر داریم تا ارتباط اتحادیه را با این مجموعه‌ها به منظور رشد بیش از پیش مؤسسات، معرفی ظرفیت‌های تشکل‌های قرآنی استان تهران و بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها، فراهم کنیم. بنابر این اگر این ساختار جدید اتحادیه به تصویب اعضا برسد، برنامه‌های خوبی را برای استفاده بیشتر از توانایی مؤسسات خواهیم داشت در کنار آن نیز درنظر داریم تا اتحادیه و اعضای مؤسسه بیش از پیش از آموزش‌های حوزه فضای مجازی، توانمندی مؤسسات قرآنی و بازآموزی به صورت حضوری و غیر حضوری بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود، جلسات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران ماهی یکبار، شنبه نخست هر ماه در محل اتحادیه، مستقر در مؤسسه ندای ملکوت واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورکش، پلاک 7 برگزار خواهد شد.

میثم طاهرآبادی، حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، محمد پیلان‌نژاد، معصومه زعفرانی‌بهروز، فریبا میرزایی‌حیدری، مهدی حاجی، آذر قشلاقی، حاتم رجبی، احمدی کلیسانی، حمیده رهروشرع و اقدس پناهی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و لیلا پورنظری، انسیه سالم و محمد شهبازی به عنوان اعضای اصلی هیئت بازرسی هستند. سیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه، حجت‌الاسلام کوششی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه و فریبا میرزایی، نایب‌رئیس هیئت مدیره است.

انتهای پیام
captcha