بیانیه پایانی مجمع مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور
کد خبر: 4088795
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

بیانیه پایانی مجمع مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور

بیانیه پایانی مجمع مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور که طی روز‌های ۷ و ۸ مهرماه جاری در شیراز برگزار شد، توسط رئیس هیئت مدیره این اتحادیه قرائت شد.

گردهمایی مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور، حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، دومین روز گردهمایی مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور امروز، 8 مهرماه در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است. در این گردهمایی مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور به قرائت بیانیه پایانی این گردهمایی پرداخت که به امضای مدیران عامل اتحادیه استان‌ها و اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری حاضر در جلسه رسید. 

در این بیانیه آمده است:

به نام خدا

بیانیه پایانی مجمع مدیران عامل استان‌ها مهرماه 1401 استان فارس شهر شیراز

«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون؛ هرگز کسانی که در راه خدا کشنه شده‌اند، مرده مپندار بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند». (سوره آل عمران)

در روزهایی بسر می‌بریم که مردم شریف ایران، داغدار حوادث تلخ و دشمنی کینه‌توزان با همراهی فریب‌خوردگان وطنی هستند، کسانی که از احساسات جوانان در اقدام به توهین به مقدسات و قرآن کریم، هتک حرمت نوامیس، تخریب اموال عمومی و ریختن خون بی گناهان، امنیت و آرامش مردم را هدف گرفته بودند.

ما مدیران عامل اتحادیه‌های استانی سراسر کشور و اعضای هیئت مدیره و بازرسان اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، ضمن محکومیت این‌گونه حوادث تلخ و ناگوار خواستار برخورد قانونی با عوامل و افراد موثر در این جریان هستیم.

مقام معظم رهبری در سال 1397 بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان چشم‌انداز و نقشه راه تداوم این نظام مقدس مطرح نموده و برضرورت پایداری و دفاع از حریم انقلاب، از «مطالبه‌گری» به عنوان یکی از شعارهای اصلی آن یاد کرده‌اند و این مطالبه‌گری باید همراه با شفافیت مبتنی بر علم و به دور از حب و بغض‌های شخصی، جناحی و سیاسی باشد؛ یقینا برای مسائل مملکت چاره‌ساز و گره‌گشا خواهد بود.

واقعیت این است که به‌رغم زحمات و تلاش‌های زیادی که در حوزه قرآن و عترت در سطح کشور صورت گرفته است، اما باز هم مظلومیت و مهجوریت قرآن هم در حوزه‌های مدیریتی و هم در حوزه اجرایی و عملیاتی در نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی به چشم می‌خورد و نمونه بارز آن عدم اهتمام و توجه جدی این نهادها به ظرفیت‌های اتحادیه کشوری مردمی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و اتحادیه‌های استان‌ها هستند که سال‌ها با مجاهدت و زحمات دلسوزان این حوزه، ملجأ و پناه قرآنیان بوده و هستند.

بر این اساس از نهادهای حاکمیتی و دستگاه‌های مربوطه مطالبات خود را به صورت صریح و شفاف بیان نموده و خواستار پیگیری آن تا حصول نتیجه هستیم.

1- جناب آیت‌الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

شعار اصلی دولت شما، دولت مردمی است و با وجود تحقق این شعاردر حوزه‌های مختلف اما سیاست شما در واگذاری امور به مردم خصوصاً در حوزه قرآن و عترت همچنان روی زمین مانده است و به‌رغم پیگیری‌ها، مکاتبات و اعلام آمادگی‌ها هنوز در این عرصه هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است؛ در حالی که اتحادیه‌های مردمی قرآن و عترت استان‌ها با جایگاه حقوقی خویش بستر مناسبی برای اجرای سیاست‌های دولت شما به ویژه در عرصه فعالیت‌های قرآن و عترت را دارا می‌باشد.

2- جناب آقای دکتر قالیباف، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور بعد از گذشت 43  سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که مبنای آن قرآن و عترت بوده است؛ همچنان درگیر مشکلات عدیده قانونی از جمله مسائل بودجه‌ای، مالیات، بیمه وغیره می‌باشد که با وجود پیگیری‌های زیاد اما هنوز به نتیجه مطلوب دست نیافته است که لازم است در این امور مهم دستور عاجل فرمایید.

3- جناب آقای دکتر حجت‌الاسلام عاملی، دبیر محترم شورای انقلاب فرهنگی و ریاست محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی

مهم‌ترین مطالبه رهبرمعظم انقلاب که در دستور کار شما هم قرار دارد، کمیته ساماندهی و یکپارچه‌سازی امور قرآنی کشور است. بستر این امر مهم در اتحادیه کشور و به تبع در اتحادیه‌های استانی فراهم بوده؛ لازم است در این خصوص دستورات مقتضی از سوی جنابعالی مبذول گردد.

4- جناب آقای دکتر اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران

یکی از مهم‌ترین خواستگاه حاکمیتی قرآنی در کشوردر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه در معاونت قرآن و عترت است که با کمال تأسف با برخوردهای دوگانه، گاه یک جانبه‌گرایی و گاه سیاسی، انجام امور مربوطه نه تنها تسهیل، بلکه تضعیف شده است. از این‌رو دستور و عنایت لازم برای رفع این مسئله از طریق برگزاری جلسات مشترک با جنابعالی لازم و ضروری است.

5- جناب حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

در این برهه از زمان به منظور توسعه و تقویت فعالیت‌های قرآنی بهره‌برداری از مکان بقاع متبرکه در سراسر کشور و نیز بهره‌مندی از اعتبارات و موقوفات قرآنی و عام طبق ضوابط و قوانین در قالب تفاهم‌نامه با اتحادیه‌های استانی ضروری می‌نماید لذا انتظار می‌رود دستورات مقتضی جهت تحقق این امر صادر گردد.

6- جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی، قائم مقام ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی و ریاست محترم سازمان دارالقرآن الکریم کشور

به تعبیر مقام معظم رهبری امور کشور به جهاد تبیین نیاز دارد که در رأس آن جهاد در جهت آموزش قرآن و تبیین معارف کلام الهی قرار دارد که در این خصوص اتحادیه‌های استان‌ها و مؤسسات مردمی در سطح کشور آمادگی خود را در زمینه‌های مختلف جهت تحقق جهاد تبیین و به ویژه در حوزه آموزشی اعلام می‌دارد.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکات

1401/07/08                

انتهای پیام
captcha