حکایت موفقیت جهانی ایده سجاده آموزشی نماز
کد خبر: 4088767
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

حکایت موفقیت جهانی ایده سجاده آموزشی نماز

اولین سجاده نماز تعاملی که به همت یک استارتاپ ولزی ساخته شد، پس از فروش خوب در خاورمیانه، حالا در سراسر جهان به عنوان یک محصول موفق، محبوب و مورد تقاضا شناخته می‌شود.

کمال علی، ایده‌پرداز نخستین سجاده آموزشی در ولز

به گزارش ایکنا به نقل از Nation Cymru، My Salah Mat (سجاده نماز من) که توسط کمال علی تأسیس شد، شرکتی است که این سجاده‌های ابتکاری را طراحی کرده که برای کمک به کودکان و بزرگسالان در یادگیری نحوه نماز خواندن طراحی شده است. این شرکت در نیوپورت ولز تأسیس شده است.

ایده این شرکت ولزی در ابتدا توسط کمال و پس از اینکه متوجه شد پسرش در نمازخواندن مشکل دارد، راه‌اندازی شد. کمال با پیشینه‌ای که در طراحی محصول داشت یک تشک نماز تعاملی را ساخت که با لمس آن توسط کودک، جای صحیح گذاشتن پا، زانوها و دست را در هنگام نماز نشان می‌دهد و به فرد استفاده کننده قرائت صحیح اذکار نماز را می‌گوید.

پس از دو سال توسعه نمونه‌های اولیه، کمال اولین محصول خود را در سال 2018 روانه بازار کرد که با نظرات مثبت روبه‌رو شد. این موفقیت باعث شد تا My Salah Mat هزاران درخواست را برای نسخه بزرگسال خود با توجه به افزایش محبوبیت محصول در رسانه‌های اجتماعی دریافت و یکسال بعد آن را تولید کند.

کمال علی، بنیانگذار و مخترع My Salah Mat، گفت: صادرات بخش مهمی از تجارت ما است و نقش کلیدی در رشد چند سال اخیر شرکت داشته است.

علی تصریح کرد: تقاضای جهانی برای محصولات ما بسیار زیاد بوده و والدین مسلمان در سرتاسر جهان به دنبال کمک برای آموزش صحیح نماز به فرزندان خود هستند که فرصت‌های زیادی را برای افزایش فروش بین‌المللی در اختیار ما قرار می‌دهد.

طراحی نخستین سجاده نماز آموزشی در جهان

مدیر این استارتاپ گفت: استرالیا و هند بازارهای هدف کلیدی برای ما هستند زیرا حضور بین‌المللی ما با افزایش جمعیت مسلمانان در هر دو کشور، در کنار کودکان و بزرگسالان بیشتری که به دنبال یادگیری روش صحیح نماز هستند، همچنان در حال رشد است. پس از صحبت با مشتریان و خرده‌فروشان جدید بالقوه در هر دو منطقه، می‌دانیم که تقاضا برای محصولات ما وجود دارد، بنابراین الان به صادرات این محصول فکر می‌کنیم.

حمایت دولت ولز از ایده سجاده تعاملی

کمال علی گفت که کلید رشد و موفقیت صادرات My Salah Mat حمایت دولت ولز بوده و از جمله این حمایت‌ها تحقیقات در مورد روند مصرف‌کنندگان در بازارهای جدید بالقوه، کمک به شرکت برای کسب اطلاع درباره سفارش‌های منطقه‌ای و ترغیب این شرکت به تولید محصول به 20 زبان مختلف بوده است.

این موفقیت باعث شد که ووگِن گِتینگ (Vaughan Gething) وزیر اقتصاد ولز، از دفتر این شرکت در شهر نیوپورت این شرکت بازدید کند تا موفقیت آنها را تبریک بگوید.

گتینگ گفت: پیام دولت ولز به تجارت واضح است؛ «در ولز رشد کنید و به دنیا بفروشید. ما سخت کار می‌کنیم تا از کسب و کارها برای انجام این کار حمایت کنیم. این سجاده نماز تعاملی یک نوآوری فوق‌العاده و نمونه کاملی از تفکر مبتکرانه است که می‌تواند برای بسیاری از مردم در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد».

وزیر اقتصاد ولز در این دیدار تصریح کرد: «مفتخرم که کودکان مسلمان را در سرتاسر جهان می‌بینم که از مزایای این محصول که در ولز طراحی شده، استفاده می‌کنند. چیزی که به آموزش کمک و به آنها فرصتی می‌دهد تا درباره دین خود و نحوه خواندن نماز خود بیاموزند. اینها دقیقاً انواع محصولات نوآورانه‌ای هستند که بهترین کارآفرینی، تجارت و شرکت ولز را به نمایش می‌گذارند.»

وی اعلام کرد: «دولت ولز مفتخر است که توانسته از این شرکت حمایت و به آن کمک کند تا به عنوان بخشی از حمایت جامعی که از طریق برنامه اقدام صادراتی دولت ولز از کسب و کارها در دسترس است به موفقیت بزرگی دست یابد، برای این استارتاپ بهترین‌ها را برای آینده آرزو می‌کنم.»

سجاده نمازی که برند جهانی شد

از چهار سال پیش و زمانی که My Salah Mat راه‌اندازی شد، این کسب‌وکار با محصولاتی که اکنون در بیش از 25 کشور در چهار قاره فروخته می‌شود، فعالیت بین‌المللی گسترده‌ای را توسعه داده است.

این شرکت طی سه سال گذشته پس از اینکه تشک کودکانش در رسانه‌های اجتماعی در منطقه پخش شد، فروش 15 درصدی را در خاورمیانه شاهد بود که به تضمین معاملات با خرده‌فروش‌های بزرگ بین‌المللی از جمله Virgin Megastores در امارات و Dabdoob یکی از بزرگترین خرده‌فروشان اسباب‌بازی کودکان در کویت منجر شد.

کودکان در حال آشنایی با نحوه کار سجاده نماز آموزشی

از آن زمان، این شرکت با یک دستور کار بین‌المللی فعالیت و صادرات 40 درصد از تجارت آن را تشکیل می‌دهد. این شرکت دارای بیش از 75 توزیع‌کننده و خرده‌فروش در سراسر جهان و همچنین یک شرکت تابعه در آلمان به نام My Salah Mat Deutschland است که به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات خود در این کشور و پس از حضور در نمایشگاه بین‌المللی اسباب‌بازی نورنبرگ، بزرگترین نمایشگاه تجارت اسباب‌بازی اروپا تأسیس شد.

My Salah Mat اکنون به دنبال افزایش 15 درصدی صادرات جهانی در طی سه سال آینده با گسترش شبکه‌های توزیع‌کننده خود در سراسر جهان و تمرکز بر افزایش فروش در استرالیا و هند است که بازارهای هدف اصلی این شرکت هستند.

این شرکت همچنین با تمرکز بر پلتفرم‌هایی مانند TikTok، جایی که ویدئوهای آن میلیون‌ها بازدید و تعامل ایجاد می‌کند، و با اینفلوئنسرهایی از سراسر جهان که برای ایجاد یک برند بین‌المللی قوی کار می‌کنند یک استراتژی بازاریابی گسترده را اجرا کرده است.

کمال در مورد این اقدامات گفت: داشتن درک بهتر از نحوه عملکرد بازارهای هدف و نحوه ورود مؤثر به آنها نقش زیادی در رشد صادرات ما داشته است. ما در سفرهای تجاری با بودجه دولت ولز در قطر، امارات و مالزی شرکت کرده‌ایم که ما را در تعیین بهترین مسیرهای ورود به این سرزمین‌ها کمک کرده است.

وی افزود: این سفرها همچنین به ما این امکان را داده است که اعتبار خود را تقویت کنیم و با مشتریان و مشتریان بالقوه روابط برقرار کنیم. این به ما کمک می‌کند تا ایده بهتری از آنچه آنها به دنبال آن هستند به دست آوریم و در عین حال به ما امکان می‌دهد فرصت‌های تجاری جدیدی ایجاد کنیم.

این شرکت با یکی از بزرگترین استودیوهای انیمیشن کارتونی مالزی به نام عمر و حنا قراردادی امضا کرده است که به رشد حضور آن در آسیای جنوب شرقی به عنوان یکی دیگر از بازارهای کلیدی این شرکت کمک می‌کند.

با کمتر از پنج سال حضور پررونق در صادرات بین‌المللی، My Salah Mat به دلیل محبوبیت و پس از کسب تسلط قابل توجه در بازار، اکنون یک نام تجاری مسلمان در سراسر جهان است. این شرکت در حال توسعه محصولات آموزشی و سازگاری بیشتر است تا همچنان با روندها و تقاضای مصرف‌کنندگان مطابقت داشته باشد.

ترجمه از محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
captcha