زکات در حکومت اسلامی ترویج و تکریم شود
کد خبر: 4088600
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

زکات در حکومت اسلامی ترویج و تکریم شود

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: زکات به عنوان یک شاخص نظام‌ساز در حکومت اسلامی باید ترویج و تکریم شود. اهمیت این فرضیه الهی مکررا تکرار شده است و ما مسئولیت سنگینی در قبال فریضه زکات داریم.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور صبح امروز ۷ مهر در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان زنجان، با بیان اینکه زکات فریضه الهی عظیمی است، اظهار کرد: زکات به عنوان یک شاخص نظام‌ساز در حکومت اسلامی باید ترویج و تکریم شود. اهمیت این فرضیه الهی مکررا تکرار شده است و ما مسئولیت سنگینی در قبال فریضه زکات داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌هایی که شورای زکات دنبال می‌کند، جشنواره‌های علمی، ترویجی و تکریمی زکات است، ادامه داد: استان زنجان ششمین استانی است که این جشنواره را برگزار می‌کند. امیدواریم‌ تا پایان سال در همه استان‌ها شاهد برگزاری این جشنواره باشیم‌‌.

مهری با تاکید بر اهمیت تبلیغ و ترویج زکات، متذکر شد: راهبرد شورای عالی زکات فرهنگ‌سازی، تبلیغ و ترویج زکات است لذا باید این نهضت را احیا کنیم و عملکرد و دستاوردهای زکات را برای مردم بیان کنیم.

وی افزود: هر چه بیشتر توفیق در زکات و تبیین، ترویج و جمع‌آوری آن داشته باشیم، نعمت‌های بیشتری در سفره فقرا و نیازمندان خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام مهدی باقری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم ضمن تبریک هفته دفاع‌مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه مسئله زکات باید تکریم شود، تصریح کرد: تکریم زکات اطاعت امر الهی است و ما تکلیف‌مان این است نسبت به زکات‌دهندگان توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مسئولان نیز باید نسبت به زکات‌دهندگان توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر در منطقه‌ای از محل زکات هزینه‌ای برای آسفالت ریزی، نوسازی مدارس و ... پرداخت می‌شود، نباید در بودجه این منطقه تاثیری بگذارد و بودجه کمتری برای آن منطقه در نظر گرفته شود. به منطقه‌ای که زکات در آن پرداخت می‌شود نباید کم‌توجهی شود.

انتهای پیام
captcha