افتتاحیه مسابقات «مدهامتان» در مسجد نصیرالملک اجرا می‌شود
کد خبر: 4088412
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

افتتاحیه مسابقات «مدهامتان» در مسجد نصیرالملک اجرا می‌شود

مراسم افتتاحیه مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» در روز 12 مهرماه در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارسحجت‌الاسلام حسین امیدی، دبیر اجرایی مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان»، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، گفت: مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد به دبیری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس و میزبانی شیراز؛ سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات از 12 لغایت 15 مهرماه با حضور قریب 150 نفر از نخبه‌های قرآنی عضو کانون‌های مساجد کشور در رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال در 2 گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

امیدی ادامه داد: مراسم افتتاحیه مسابقات پس از اقامه نماز مغرب و عشا 12 مهرماه در مسجد نصیرالملک شیراز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس با تأکید بر اینکه مرحله استانی مسابقات در سال گذشته برگزار شده است، گفت: در مرحله کشوری مسابقات آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و حفظ کل و مسابقات بانوان در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: محل برگزاری مسابقات حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است که قبل از آغاز مسابقات مراسم زیارت دسته‌جمعی و تشرف متسابقین به زیارت حرم مطهر برگزار می‌شود.

امیدی با اشاره به برنامه‌های جانبی، گفت: علاوه بر مسابقات، برنامه‌های بازدید از موزه دفاع مقدس، بازدید از آرامگاه‌های سعدی و حافظ شیرازی نیز درنظر گرفته شود.

دبیر اجرایی مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» زمان مراسم اختتامیه این مسابقات را 14 مهرماه اعلام کرد و افزود: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و دیگر مسئولان استانی و کشوری برگزیدگان هر رشته نیز معرفی و از ایشان تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha