اجرای طرح «ناظران شهر خورشید» در اطراف حرم‌مطهر رضوی
کد خبر: 4088145
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

اجرای طرح «ناظران شهر خورشید» در اطراف حرم‌مطهر رضوی

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: طرح «ناظران شهر خورشید» در جهت خدمت‌رسانی بیشتر به زائران حضرت رضا(ع) و به‌منظور بازرسی از اصناف و کسبه منطقه ثامن با همکاری سازمان صمت اجرا شد.

حسین باغگلی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین باغگلی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، در خصوص طرح «ناظران شهر خورشید» در اطراف حرم‌مطهر رضوی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های طرح «فرهنگ میزبانی» برای میزبانی هر چه بهتر از زائران حضرت امام مهربانی‌ها، طرح ناظران شهر خورشید ویژه اصناف است.

وی ادامه داد: این طرح در قالب نظارت مردمی بر اصناف و کسبه اطراف حرم‌مطهر رضوی و منطقه ثامن است؛ همچنین در این طرح نظارت به کلیه اقشاری که در حال خدمت‌رسانی به زائر هستند، صورت خواهد پذیرفت.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه برای این طرح در ابتدا فراخوانی تهیه و در بین تشکل‌های مختلف شهر مشهد و هیئات مذهبی توزیع شد، تصریح کرد: در این فراخوان از افرادی که تمایل به همکاری و خدمت به زائرین امام رضا(ع) را داشتند، دعوت به عمل آوردیم.

باغگلی اضافه کرد: به این افراد، آموزش‌های لازم در جهت برخورد با اصناف و کسبه داده شد و پس از اخذ مجوزهای لازم این افراد در قالب سه تیم و به صورت داوطلبانه وارد پروسه نظارت بر اصناف شدند.

وی افزود: این طرح با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و مجموعه تشکل‌های عهد همدلی در پنج روز پایانی ماه صفر در حال انجام است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: نظارت‌ها و انواع بازرسی تا ساعت ۲۴ روز شهادت امام رضا(ع) در اطراف حرم‌مطهر رضوی با حضور داوطلبانه این افراد انجام خواهد شد.

باغگلی عنوان کرد: این طرح در چهار محور منتهی به حرم مطهر و همچنین محدوده شارستان به اجرا درخواهد آمد؛ همچنین پس از پایان طرح باتوجه به بررسی‌هایی که صورت می‌پذیرد، در سایر ایام سال از جمله دهه کرامت و نوروز نیز این طرح اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha