ثبت 5 وقف جدید طی دهه وقف در فارس
کد خبر: 4088021
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

ثبت 5 وقف جدید طی دهه وقف در فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از ثبت 5 وقف جدید از ابتدای دهه وقف سال جاری در این استان خبر داد و گفت: ارزش این وقف‌ها سرجمع 77 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسحجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه دهه وقف از 2 مهرماه جاری در سراسر کشور آغاز شده است، گفت: به مناسبت این ایام اقدامات و برنامه‌های متعددی در سطح استان اجرا می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها همکاری و همیاری خیران و واقفان در ثبت وقف‌های جدید است.

وی از ثبت 5 وقف جدید از ابتدای دهه وقف امسال در این استان خبر داد و افزود: در نخستین روز دهه وقف امسال وقف جدیدی با نیت احداث مجتمع فرهنگی، مذهبی و قرآنی در شهرستان لامرد به ثبت رسید.

موسوی ادامه داد: علی توانا، واقف نیک‌اندیش لامردی 6 دانگ یک قطعه زمین به مساحت 800 متر مربع به ارزش 7 میلیارد ریال را در این شهرستان وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: همچنین در همین ایام جمشید کریمی، واقف نیک‌اندیش در شهرستان فیروزآباد 6 دانگ یک قطعه زمین به مساحت 508 متر مربع به ارزش 30 میلیارد ریال را جهت احداث مسجد الزهرا(س) در این شهرستان وقف کرد.

وی تصریح کرد: وقف دیگری نیز در این ایام توسط غلامحسین الحانی، واقف نیک‌اندیش شهرستان به ثبت رسید که در آن 6 دانگ یک باب منزل مسکونی یک طبقه به متراژ 250 متر مربع با ارزش 20 میلیارد ریال جهت تأمین هزینه‌های جاری حسینیه قائم آل محمد(عج) وقف شده است.

موسوی با بیان اینکه امروز نیز دو وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، گفت: در شهرستان جهرم واقف ارجمند ملک تاج سکوت جهرمی 6 دانگ عرصه و اعیان یک واحد آپارتمان با نیت کمک به فرزندان بی سرپرست به مساحدت 34/77 متر مربع به ارزش 18 میلیارد ریال وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: همچنین در شهرستان خفر نیز واقف ارجمند یحیی یحیایی، 6 دانگ یک قطعه زمین به مساحت 67/382 مترمربع به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریال را جهت تعزیه‌داری و احداث آشپزخانه سیدالشهدا(ع) وقف کرد.

انتهای پیام
captcha