«زنگ نماز و ایثار» در مدارس کردستان نواخته شد
کد خبر: 4087783
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

«زنگ نماز و ایثار» در مدارس کردستان نواخته شد

«زنگ مهر و مقاومت» و «زنگ نماز و ایثار» در مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید امروز، دوم مهرماه در مدارس کردستان نواخته شد.

نواخته شدن زنگ نماز و ایثار در مدارس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در مراسم نمادین بازگشایی حضوری مدارس بعد از سه سال تعطیلی که امروز، دوم مهرماه در دبیرستان امام محمد غزالی سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی نیاز به تمهید مقدماتی دارد که در این راستا در قالب پروژه مهر و تشکیل هشت کارگروه در استان روند بازگشایی مدارس را مدیریت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در پروژه مهر شاخص‌های مهم مورد توجه وزارت آموزش‌و‌پرورش را رصد کردیم، افزود: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان به تعداد 32 هزار نفر، اعلام نتایج امتحانات، ثبت‌نام، هدایت تحصیلی، ثبت سفارش گروهی کتب درسی دانش‌آموزان و کلاس‌بندی و ساماندهی نیروی انسانی از جمله شاخص‌های اجرایی در پروژه مهر بوده است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بیان کرد: در طول تابستان از 500 مدرسه در سطح استان توسط اعضای ستاد پروژه مهر استان بازدید به عمل آمد و تیم نظارت وزارت آموزش و پرورش نیز هفته گذشته از 12 شهرستان و 40 بازدید و رضایت خود را اعلام کردند.

وی به طرح استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس اشاره کرد و گفت: مبلغ 22 میلیارد و 700 میلیون تومان برای احداث سیستم گرمایشی، تعمیرات و گازکشی به تعداد 70 مدرسه با 660 کلاس درس هزینه شده است.

ناظمی‌جلال افزود: هزینه کرد 20 میلیارد تومان برای آسفالت محوطه مدارس، 22 میلیارد و 900 میلیون تومان برای احداث سرویس‌های بهداشتی مدارس، ۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات مدارس و آزمایشگاه‌ها، افتتاح 44 پروژه آموزشی به تعداد 187 کلاس درس، توزیع پنج میلیارد تومان سرانه دانش‌آموزی و برگزاری جشن غنچه به تعداد 25 هزار نوآموز، جشن شکوفه‌ها با حضور ۳۱ هزار دانش‌آموز کلاس اولی از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه چراغ راه ما در بحث فرایند تعلیم و تربیت منویات امامین انقلاب، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب بوده است، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری مدارس استان میزبان 320 هزار دانش‌آموز در بیش از 12 هزار و 500 کلاس درس خواهیم بود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان یادآور شد: کمبود نیروی انسانی، کمبود فضا و فرسوده بودن فضای آموزشی، کمبود تجهیزات کمک آموزشی و آزمایشگاهی از جمله مشکلات آموزش‌و پرورش استان کردستان بوده است.

انتهای پیام
captcha