پویش «دانش‌آموز بخشنده» در سراسر کشور اجرا می‌شود
کد خبر: 4087711
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
توسط بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه؛

پویش «دانش‌آموز بخشنده» در سراسر کشور اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام علی مقیمی، مدیر طرح کشوری برگ مهر و پویش دانش‌آموز بخشنده، گفت: پویش «دانش‌آموز بخشنده» توسط بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه در سراسر کشوراجرا می‌شود.

پویش «دانش‌آموز بخشنده» در سراسر کشور اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقیمی، مدیر طرح کشوری برگ مهر و پویش دانش‌آموز بخشنده، امروز، دوم مهرماه در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه پرداخت و گفت: این بنیاد در مسائل اجتماعی مانند حوادث متروپل، سیل و زلزله و ... به خانواده‌های مصیبت‌دیده کمک کرده است و جزء افتخارات ماست که خودمان را در شادی و غم مردم شریک بدانیم.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های ما که در پیام آیت‌الله اعرافی به آن تاکید شده است توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در سراسر کشور است و در این راستا، دوره آموزشی پژوهشی نشر فرهنگ انفاق توسط بنیاد برگزار شده است همچنین شبکه «انفاق مدیا» برای تشویق خیرین برای انجام کارهای خیر از سوی بنیاد راه‌اندازی شده است.

مقیمی بیان کرد: ما بر این باور هستیم که چیزی زیباتر از این نیست که خود مردم دست به دست هم بدهند و به نیازمندان کمک کنند و حوزه علمیه هم در این عرصه پیش‌قدم و فرهنگ‌ساز بوده است از این رو شاهدیم جوانان ما بدون اینکه مشوقی داشته باشند به صورت خودجوش وارد خدمت‌رسانی در مسائل اجتماعی می‌شوند و به سیل و زلزله زدگان کمک می‌کنند.

وی افزود: طرح کشوری برگ مهر از جمله برنامه‌های در دستور کار بنیاد خیرین است تا فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه توسعه پیدا کند. امروز دانش‌آموزان زیادی داریم که توان خرید نوشت‌افزار و سایر نیازهای خود را ندارند و با این طرح می‌توان قدمی در این زمینه برداشت.

مقیمی با بیان اینکه میلیون‌ها کیلو کاغذ در ایران در یکسال مصرف می‌شود و نیمی  از زباله‌های خشک، کاغذهای قابل بازیافت است، اضافه کرد: ما 15 میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که کاغذ زیادی مصرف می‌کنند، لذا طرح پویش مهر با عنوان «دانش‌آموز بخشنده» برای جمع‌آوری کاغذهای باطله اجرا خواهد شد تا دانش‌آموزان کتب باطله خود را به مساجد و پایگاه‌های بنیاد خیرین حوزه در سراسر کشور بدهند.

برگزاری مسابقه فیلم و عکس در قالب پویش

وی با بیان اینکه در ذیل اجرای این پویش و طرح، مسابقه‌ای هم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: براساس این مسابقه دانش‌آموزان می‌توانند در هنگام اهدای کاغذهای باطله خود، فیلم و عکس بگیرند و به شماره 09104301160 بفرستند و جوایزی دریافت کنند.

مقیمی با بیان اینکه فرهنگ انفاق چیزی جز تربیت اسلامی نیست، اضافه کرد: بنیاد خیرین حوزه تصمیم گرفته یک دانش‌آموز را به عنوان دانش‌‎آموز بخشنده سال تحصیلی جدید معرفی کند و ملاک تعیین فرد بخشنده هم مقدار ارسال کاغذ باطله است.

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند کاغذهای باطله را به مساجد حتی در روستاهای دورافتاده در سراسر کشور تحویل دهند و این طرح مخصوص شهرها نیست. به میزانی که کاغذ باطله تحویل بنیاد شود به همان میزان هم نوشت‌افزار به آن مسجد اهدا خواهد شد تا در بین کودکان نیازمند همان محله توزیع شود.

مقیمی اظهار کرد: از جمله اهداف این طرح رفع نیاز دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار، کمک به حفظ محیط زیست و مهمترین هدف توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری به خصوص در بین قشر دانش‌آموز و فرهنگسازی در این زمینه از سنین کوچک است. 

مدیر طرح پویش دانش‌آموز بخشنده تصریح کرد: ائمه جماعات مساجد با بنیاد خیرین حوزه در ارتباط هستند و به محض جمع‌آوری کاغذهای باطله آنها را به بنیاد تحویل خواهند داد و عموم مردم و علاقه‌مندان هم برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این طرح می‌توانند با شماره ذکر شده در فضای مجازی با ما مرتبط باشند.

انتهای پیام
captcha