تلاش دشمن ناامید کردن ملت ایران و نسل جوان است
کد خبر: 4087707
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

تلاش دشمن ناامید کردن ملت ایران و نسل جوان است

امام‌جمعه ملایر گفت: همه تلاش دشمن ناامید کردن ملت ایران به‌ویژه نسل جوان نسبت به آینده است، دشمنان بار دیگر در فتنه روزهای اخیر که همزمان با بهار شکوفایی علم و طراوت مدارس شد، در کف خیابان‌ ناامید و ناکام شدند.

نواختن زنگ مهر و مقاومتبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام‌جمعه ملایر امروز، دوم مهرماه، در مراسم نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان متوسطه اول شاهد سیدالشهدای ملایر ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تقارن آن با آغاز بهار علم و دانش اظهار کرد: امنیت و آسایش امروز ما مدیون خون مطهر شهدایی است که در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان سینه سپر کردند تا بستری برای علم‌آموزی، رشد علمی و تربیتی و شکوه، عزت و سرافرازی این کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب به اهداف بلندی رسیده‌ایم، گفت: ما همچنان در حال دفاع هستیم و دشمنان زخم خورده انقلاب امروز ناراحتند چون عظمت و استقلال کشور را برنمی‌تابند.

امام جمعه ملایر با گریزی به دوران قبل از پیروزی انقلاب و وابستگی کشورمان به دیگر کشورها گفت: اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت انقلاب، امام راحل و شهدا و نظام اسلامی از یوغ استعمار و بردگی به عزت و استقلال رسیده است، برای دشمن قابل تحمل نیست.

حجت‌الاسلام برقراری تحصیل، تهذیب و ورزش را یکی از خواسته‌های مهم رهبر فرزانه انقلاب از دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان باید در این سه اولویت مهم اهتمام ویژه داشته باشند و با انگیزه بالا و امید به آینده درس بخوانند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: امروز نوبت شما است که همان شور و شعور و انگیزه بالا و روحیه متعالی را داشته باشید و این راه را ادامه دهید. همه تلاش دشمن ناامید کردن ملت ایران به‌ویژه نسل جوان نسبت به آینده است، دشمنان بار دیگر در فتنه روزهای اخیر که متصل به بهار شکوفایی علم و طراوت مدارس شد، در کف خیابان‌ ناامید و ناکام شدند و بار دیگر عداوت خود را به اصل دین نشان دادند.

وی با تأکید بر اینکه نسل جوان امروز باید بیدار باشد، افزود: امت ایران اسلامی به سکان‌داری رهبر معظم انقلاب، این راه را با قدرت، بصیرت و معرفت تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) ادامه خواهد داد. امت ایران اسلامی به سکان‌داری رهبر معظم انقلاب، این راه را با قدرت، بصیرت و معرفت تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) ادامه خواهد داد.

برقراری ضمن محکوم کردن حرکات هنجار شکنان و فریب خوردگان به آتش کشیدن پرچم عزای امام حسین(ع)، هتاکی به قرآن و آتش کشیدن مساجد و تخریب اموال دولتی تصریح کرد: دشمنان باید بدانند که ملت ایران دلباخته اسلام، قرآن و مکتب امام حسین(ع) است.

مهدی عابدینی نیا، مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز ضمن تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت یاد و خاطره ۳۷ شهید معلم و ۹۷ شهید دانش‌آموز این شهرستان، گفت: امسال 41 هزار دانش آموز ملایری سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی افزود: در سال‌تحصیلی جدید ۲۸۷ مدرسه با یک‌هزار و ۲۹۸ کلاس درس و ۲ هزار معلم فعالیت خود را آغاز کردند. نسل جوان امروز با عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، آینده خوبی را برای کشور رقم بزنند.

عابدینی نیا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس ابراز کرد: شهدا از جان و هستی خود گذشتند تا امروز دانش‌آموزان در امنیت کامل به تحصیل و علم‌آموزی بپردازند.

 اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و نواخته شدن زنگ مهر و ایثار از برنامه‌های آغاز سال تحصیلی در ملایر بود.

انتهای پیام
captcha