ضرورت به‌کارگیری شیوه‌های جامع برای جبران خلأ آموزشی
کد خبر: 4087693
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

ضرورت به‌کارگیری شیوه‌های جامع برای جبران خلأ آموزشی

استاندار گیلان با بیان اینکه دانش‌آموزان امانتی مهم و ارزشمند نزد معلمان هستند، گفت: باید از شیوه تدریس و علم آموزی سنتی خارج شد و شیوه‌های نوین و جامع را در جهت توسعه علمی و نیز جبران خلأهای آموزشی به‌کار گرفت.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، دوم مهرماه در مراسم بازگشایی مدارس و نواختن زنگ «مهر، ایثار و مقاومت» در دبستان ابتدایی پسرانه شاهد امام صادق(ع) رشت، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون مجاهدت‌های امام راحل(ره)، خون پاک شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان، آینده سازان کشور هستند و برای تعالی آنان باید همه امکانات و تجهیزات را به‌کار گرفت.

وی به شرایط آموزش دانش‌آموزان طی دو سال اخیر اشاره و بیان کرد: به سبب شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت دانش‌آموزان شاهد برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و نیز آموزش مجازی بودیم که این شیوه سبک نوینی در حوزه علم آموزی بود.

عباسی با اشاره به مزیت‌ها و ضعف‌ کلاس‌های غیرحضوری و آموزش مجازی بیان کرد: به یقین حضور دانش‌آموزان و معلمان در کلاس‌های درس و نیز اشتیاق رقابت در پاسخگویی به میزان قابل توجهی بر کیفیت آموزشی تاثیرگذار است.

استاندار گیلان تصریح کرد: دانش‌آموزان امانتی مهم و ارزشمند نزد معلمان هستند که خداوند اندیشه‌ای پاک، خداجو و توانایی بالقوه در امر یادگیری را در سرشت آنان نهاده است.

وی به جایگاه والای معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان به عنوان ادامه دهنده راه انبیا، رسالت خطیر آموزش، پرورش و نیز شکوفاسازی استعداد آینده سازان کشور را بر عهده دارند و علاوه‌ بر انتقال خالصانه دانش، برای معرفت‌افزایی کودکان و نوجوانان این سرزمین و رسیدن به حیات طیبه تلاش می‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان توجه به فضایل اخلاقی، پویایی، تحرک و افزایش سواد رسانه ای را از دیگر نیازهای دانش آموزان در عصر کنونی خواند و گفت: باید از شیوه تدریس و علم آموزی سنتی خارج شد و شیوه‌های نوین و جامع را در جهت توسعه علمی و نیز جبران خلأهای آموزشی به‌کار گرفت.

وی به افتخارات ایران اسلامی و افراد صاحب نام ایرانی در جهان اشاره و بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران علاوه‌ بر توان نظامی بالا، از نظر استعداد، توانمندی و قدرت نیروی انسانی زبانزد است و به پشتوانه این داشته‌های ارزشمند قادریم در برابر مدعیان جهان بایستیم.

استاندار گیلان بر لزوم هم‌افزایی اولیای دانش‌آموزان و کادر مدارس در جهت بهبود سطح آموزشی و توسعه فردی و اجتماعی دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: برای اعتلای امر آموزش در همه سطوح باید از همه ظرفیت‌ها بهره‌مند شد و به‌عنوان نماینده عالی دولت در گیلان برای تحقق این مهم تمام توان خود را به کار می‌بندم.

عباسی استفاده مؤثر از ظرفیت‌های ملی و استانی را اقدامی ضروری در مسیر تعالی آموزش در استان دانست و یادآور شد: همه مسئولان باید در جهت توسعه پایدار آموزشی، رفع محرومیت در حوزه علم آموزی و عدالت آموزشی همت کنند.

استاندار گیلان همچنین با حضور در دبستان انصار بجاربنه از مناطق کم برخوردار رشت ضمن گفت‌وگوی صمیمی با دانش‌آموزان و کادر آموزشی از سامانه ۲۰۲۵ آموزش و پرورش استان برای پاسخگویی به نیازهای آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزان، رونمایی کرد.

انتهای پیام
captcha