شهادت ۶۸ دانش‌آموز حمله موشکی بروجرد در تقویم ثبت شود
کد خبر: 4087686
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

شهادت ۶۸ دانش‌آموز حمله موشکی بروجرد در تقویم ثبت شود

امام‌جمعه بروجرد به شهادت ۶۸ دانش‌آموز در جریان حمله موشکی رژیم بعث عراق در بروجرد اشاره کرد و گفت: شهادت ۶۸ دانش‌آموز سند جنایت دشمنان و مظلومیت دانش‌آموزان است و باید به‌عنوان یک روز ملی در تقویم ثبت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی، امام‌جمعه بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی، امام‌جمعه بروجرد امروز، دوم مهر در آیین نواختن سال‌تحصیلی جدید در بروجرد که در مدرسه ۶۸ شهید دانش‌آموز شهید بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: علم آموزش در معارف ما بسیار مقدس بوده و اگر کسی علمی را که مورد نیاز جامعه است بیاموزد بسیار فضیلت دارد.

وی با بیان اینکه هر علمی که بتواند مشکلی را از جامعه برطرف کند مقدس است، تصریح کرد: دانش‌آموزان بدانند که آینده کشور متعلق به آنهاست.

امام‌جمعه بروجرد با بیان اینکه دانش‌آموزان باید علاوه بر عالم شدن به خودسازی نیز بپردازند چون عالم بدون خودسازی برای علم خطرناک و آفت است، به شهادت ۶۸ دانش‌آموز در جریان حمله موشکی رژیم بعث عراق در بروجرد اشاره کرد و افزود: شهادت ۶۸ دانش‌آموز سند جنایت دشمنان و مظلومیت دانش‌آموزان است و باید به‌عنوان یک روز ملی در تقویم ثبت شود.

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، اظهار کرد: امیدوارم دانش‌آموزان در راه علم آموزش و کسب بهترین راه‌ها موفق باشند.

وی ضمن تشکر از نیروی انتظامی، افزود: هرگونه هنجارشکنی را محکوم می‌کنیم و هیچ حرکت مذبوحانه‌ای نمی‌تواند خللی در کار ما ایجاد کند.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش احیا شود

نریمان سبحانی‌نیا، مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد نیز در این مراسم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته با بیماری کرونا متأسفانه ضربه زیادی دیدیم دانش‌آموزان امسال باید دو سال گذشته را جبران و با برنامه‌ریزی مباحث علمی سال جدید را سپری کنند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان احترام به معلمان را نباید فراموش کنند و احترام به پدر و مادر بگذارند چون رمز موفقیت شما به احترام پدر و مادر است و موفقیت شما در گرو دعای پدر و مادر است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد با بیان اینکه در مجموع جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان ۶۰ هزار نفر بوده در قالب یک هزار و ۸۱۰ کلاس و ۳۶۱ مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد، اضافه کرد: ۳۰ هزار و ۳۶۸ نفر ابتدایی، ۱۳ هزار و ۲۸۴ نفر متوسطه اول و ۶ هزار و ۹۳۷ نفر متوسطه دوم و ۲ هزار و ۵۷۴ نفر و یک هزار و ۵۳۷ نفر پیش‌دبستانی هستند.

وی گفت: اهمیت آموزش‌وپرورش در دنیای امروز به حدی است که بسیاری از جامعه شناسان آن را مهمترین نهاد در ساخت یک جامعه موفق می‌دانند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد با اشاره به سند تحول بنیادین و تأکید بر اجرای این سند با همکاری سایر ارگان‌ها، گفت: وظیفه آموزش‌وپرورش در جامعه شناخت و حل نیازهای فکری جوانان است کمااینکه تعلیم و تزکیه نفس و آموزش مهارت‌های زندگی به نسل‌های آینده از مهمترین وظایف معلمان است.

انتهای پیام
captcha