دانش‌آموزان ادامه‌دهنده راه شهدا برای سربلندی ایران باشند
کد خبر: 4087583
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

دانش‌آموزان ادامه‌دهنده راه شهدا برای سربلندی ایران باشند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: دانش‌آموزان با علم‌اندوزی و تلاش مضاعف خود در مسیر کسب دانش ادامه‌دهنده راه شهدا در کسب سربلندی برای ایران اسلامی هستند.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، امروز، 2 مهر در مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه دخترانه عاطفه ارومیه گفت: دانش‌آموزان با علم‌اندوزی و تلاش مضاعف خود در مسیر کسب دانش ادامه دهنده راه شهدا در کسب سربلندی برای ایران اسلامی هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس افزود: حق شهدای بزرگوار و رزمندگانی که هشت سال در دوران دفاع مقدس همه سختی‌ها را به جان خریدند تا امنیت و آرمش را فراهم کنند، بسیار زیاد است و نباید فراموش کنیم راه آنان چراغ هدایت برای مسیری است که همه ما در پیش داریم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به اولیا، دانش‌آموزان و معلمان اضافه کرد: تعلیم و تربیت و علم‌آموزی در فرهنگ و نظام اسلامی ما از جایگاه خاصی برخوردار بوده به‌طوریکه اولین آیات نازل شده بر پیامبر اعظم(ص) از نوع خواندن و علم است.

وی یادآور شد: خداوند در قرآن کریم به نوشتن و قلم و وسیله‌ای که انسان با آن علم‌ می‌آموزد، قسم یاد کرده که نشان از جایگاه علم اندوزی است و هیچ مکتبی را نمی‌توان پیدا کرد که به مساله یاد گرفتن به اندازه‌ای که دین مبین اسلام اهمیت داده، ارزش قائل باشد.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: هم‌اکنون که عرصه تحصیل علم و افتخار‌آفرینی در این حوزه برای دانش‌آموزان در سایه جانفشانی شهدا آماده است و باید تلاش مضاعفی کنند تا ادامه دهنده راه آنان باشند.

وی افزود: کشور ما درگذشته از استقلال سیاسی برخوردار نبود و بزرگان کشور ما مثل برده در مقابل مستکبران بودند اما هم‌اکنون مسئولان ما با اقتدار در سازمان ملل صحبت می‌کنند و محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به عنوان عامل و آمر اصلی شهادت سردار سلیمانی، خواستار می‌شود که این امر، نشان دهنده عزت ایران اسلامی است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش هم در این آیین گفت: فضای هنرستان بسیار مطلوب و انرژی دانش‌آموزان هنرستانی بسیار بالاست و مشارکت در این بخش بسیار مهم است.

معصومه نجفی ادامه داد: اسناد بالادستی ما درباره مهارت‌آموزی و کارآفرینی تأکید دارد و ما در دوره ابتدایی هم اکنون سعی می‌کنیم این موارد را به دانش‌آموزان یاد دهیم تا بهتر نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام
captcha