آغاز سال تحصیلی جدید همراه با خبرهای خوش وزیر
کد خبر: 4087573
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

آغاز سال تحصیلی جدید همراه با خبرهای خوش وزیر

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید امروز دوم مهرماه با حضور رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش در دبستان دخترانه شهید فرهاد حسینمردی برگزار شد.

آغاز سال تحصیلی جدیدبه گزارش ایکنا، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید امروز دوم مهرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در دبستان دخترانه شهید فرهاد حسینمردی برگزار شد.

رئیس جمهور در جمع دانش‌آموزان و مسئولان این مدرسه سخنرانی و در اقدامی ابتکاری علاوه بر طرح سوال مهر دانش‌آموزان، سوالی نیز برای معلمان مطرح کرد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ایراد سخنرانی پرداخت و از رئیس جمهوری بابت اینکه در جمع سران در سازمان یونسکو، مواضع نظام جمهوری اسلامی را مقتدرانه با رعایت اصول مصلحت، عزت و حکمت بیان و اسناد تجویزی را رد کرده و بر اجرای سند تحول بنیادین تأکید و همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع جمهوری اسلامی را در حمایت از مظلومین فلسطین و شهید قاسم سلیمانی تبیین کردند تشکر و قدردانی کرد.

نوری به برخی اقدامات مؤثر انجام شده اشاره و بیان کرد: موافقت با لایحه رتبه‌بندی معلمان که ارتقای شایستگی‌های تعلیم و تربیت را دنبال می‌کند و بعد از ۱۰ سال به ثمر رسید بسیار ارزشمند است. افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی از ۹.۶ درصد به ۱۳ درصد، ارتقای بیمه تکمیلی، احیای دانشگاه فرهنگیان، احیای تغذیه دانش‌آموزان بعد از ۱۰ سال و تقویت استعدادهای درخشان با تصویب اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان از دیگر اقدامات انجام شده است.

نوری با بیان اینکه امسال دانش‌آموزان ایرانی ۲۰ مدال طلا در المپیادهای جهانی کسب کردند، گفت:‌ ۱۶۴ هزار بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگشتند و مدارس کانکسی تا پایان سال جمع‌آوری می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش سیاست اصلی این وزارتخانه را مردمی سازی آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: از ظرفیت ارکان چهارگانه فرایند تعلیم و تربیت به ویژه خانواده باید بهره گرفت. این سیاست در سطوح مختلف برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت و ارزیابی پیگیری می‌شود.

نوری با تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین تصریح کرد: ارتقای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، ارتقای نظام تربیت معلم و احیای دانشگاه جامع فرهنگیان و ارتقای منزلت و معیشت معلمی را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha