خدمات درمانی در بیمه اجتماعی قرآنیان لحاظ نشده است
کد خبر: 4087559
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

خدمات درمانی در بیمه اجتماعی قرآنیان لحاظ نشده است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس با اشاره به تمدید نام‌نویسی بیمه اجتماعی فعالان قرآنی گفت: تنها فرقی این بیمه با سایر بیمه‌ها، بحث خدمات درمانی است که امیدواریم بتوانیم این مبحث را برطرف کنیم.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارسمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه دو نوع بیمه برای فعالان قرآنی وجود دارد، گفت: یک بیمه مربوط به صندوق هنرمندان ذیل وزارت ارشاد است و دیگری بیمه اجتماعی است که از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآنی از سال گذشته راه‌اندازی شده است.

وی افزود: شرایط این بیمه مانند سایر بیمه‌ها است و هیچ فرقی ندارد و تنها فرق آن در بحث خدمات درمانی است که هنوز به شرایط ایده‌آل آن نرسیده است وگرنه به لحاظ بازخریدی و از کارافتادگی فرقی با بیمه‌های دیگر ندارد.

اسلامی با ابراز امیدواری اینکه بتوان مباحث خدمات درمانی بیمه اجتماعی قرآنیان را برطرف کرد، گفت: از سال گذشته تاکنون در استان فارس قریب 300 پرونده بیمه اجتماعی قرآنیان تشکیل شده است که از این تعداد بیش از 180 پرونده آن تکمیل شده و مابقی یا انصراف داده‌اند یا پرونده آنان در حال تکمیل شدن است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس اظهار کرد: امسال نیز بیش از 80 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد پرونده 38 متقاضی تکمیل شده است و مابقی یا انصراف داده یا تکمیل نکرده‌اند.

وی از تمدید مهلت ثبت‌نام بیمه اجتماعی فعالان قرآنی در استان تا پایان مهرماه جاری خبر داد و گفت: این مهلت تا شهریورماه بود اما به دلیل درخواست قرآنیان آن را تا پایان مهرماه تمدید کردیم.

اسلامی در پایان با بیان اینکه متقاضیان این بیمه ماهیانه بین 100 تا 100 هزار تومان پرداخت خواهند کرد، افزود: برای این بیمه محدودیتی برای قرآنیان نداریم و شامل مربیان، قاریان، حافظان و حتی خبرنگاران قرآنی هم می‌شود البته لازم است که مدرک معتبری از سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد و اوقاف ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha