برپایی «جشن شکوفه‌ها» در 4500 مدرسه فارس
کد خبر: 4087298
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

برپایی «جشن شکوفه‌ها» در 4500 مدرسه فارس

همزمان با سراسر کشور، سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در قالب «جشن شکوفه‌ها» در 4 هزار و 500 مدرسه استان فارس آغاز شد.

«جشن شکوفه‌ها»، مدارس فارسبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با سراسر کشور، سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در قالب «جشن شکوفه‌ها» امروز، 31 شهریورماه در فارس آغاز و در همین راستا مراسمی نمادین در مدرسه شاهد لاله‌های شیراز برگزار شد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این مراسم نمادین گفت: در سال تحصیلی جدید بالغ بر ۹۰ هزار دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی وارد ۴۵۰۰ مدرسه سراسر فارس خواهند شد.

وی با بیان اینکه کل کتاب‌های مقطع ابتدایی تامین شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است، افزود: بالغ بر ۹۷ درصد کتب درسی مقاطع متوسطه، کاردانش و فنی حرفه‌ای نیز تهیه شده است.

عسکری با تصریح اینکه بازگشایی مدارس، موجب بازگشت روحیه نشاط و شادابی و پویایی به جامعه می‌شود، به مشکلات دوران شیوع کروناویروس اشاره و اضافه کرد: دوران کرونا نقش محوری و موثر معلمان در فرآیند تربیت را برجسته کرد و همگان به این باور رسیدند که معلم نقش کلیدی و بی بدیلی دارد و در این میان همراهی خانواده‌ها نیز می‌تواند به ما کمک بسیار زیادی کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مدیریت فضای مجازی و نحوه استفاده صحیح از این فضا در برنامه های معاونین آموزشی استان قرار گرفته است، افزود: بدین ترتیب می‌توانیم خطرهای این فضا را شناسایی کنیم تا دانش آموزان دچار تهدید و آسیب نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اظهار کرد: کلاس‌ها امسال به صورت ۱۰۰ درصد حضوری برگزار می‌شود اما ناگزیریم از ظرفیت فضای مجازی به ویژه از شبکه ارزشمند پیام رسان شاد استفاده کنیم.

عسکری گفت: با توجه به اینکه شروع سال تحصیلی مقارن است با ایام حزن اهل بیت(ع) علاقه‌مند بودیم شادی و نشاط از مدارسمان گرفته نشود لذا کنار نکوداشت شعائر دینی دهه‌ای را تعریف کردیم تحت عنوان دهه مهر و مقاومت که در کنار برنامه‌های مذهبی برنامه‌های مفرح و شادی متناسب با هفته دفاع مقدس برای دانش آموزان در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در تابستاتی که گذشت همکاران ما در حوزه معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه بیش از ۱۳۰۰ پایگاه را در استان برای دوره دو ماه طرح تثبیت و تعمیق یادگیری راه‌اندازی کردند و طرح با موفقیت انجام شد و نیازمند همکاری خانواده‌ها برای ادامه راه هستیم.

عسکری افزود: آموزش و پرورش در راستای اجرای عدالت تربیتی به صورت خاص ماموریت خود را طبق برنامه‌هایی که حوزه معاونت‌ها و ادارات اموزش و پرورش تدوین کرده‌اند به پیش خواهد برد.

انتهای پیام
captcha