رژه نیروهای مسلح در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4087287
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

رژه نیروهای مسلح در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

به‌مناسبت آغاز دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح چهارمحال‌وبختیاری امروز همزمان با سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد.

رژه نیروهای مسلح

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، به‌مناسبت آغاز دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۳۱ شهریورماه همزمان با سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری در آیین رژه نیروهای مسلح در شهرکرد با اشاره به اینکه بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی در کشور می‌گذرد، اظهار کرد: امروز نیروهای مسلح جمع شده‌اند تا روزهای حماسه و خون را گرامی بدارند، اکنون در آستانه رحلت پیامبراکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) قرار داریم و یاد امام خمینی(ره) را به‌عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی گرامی می‌داریم. 

حیدری افزود: جنگ تحمیلی به‌واسطه زیاده‌خواهی دشمنان جمهوری اسلامی در ۳۱ شهریورماه توسط حزب بعث آغاز شد، دوران دفاع مقدس عبرت‌های بسیاری دارد و باید از اندوخته‌های آن بهره‌مند شد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن همواره وجود دارد، بیان کرد: دشمن در برهه‌های مختلف و باتوجه به شرایط تاکتیک خود را عوض می‌کند. در دورانی با جنگ نظامی، در دوران دیگر با جنگ فرهنگی و اقتصادی درصدد ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی است، باید با بصیرت همواره در صحنه باشیم و اجازه ندهیم دشمن به هدف خود برسد.

حیدری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس باوجود نابرابری امکانات و در شرایط سخت در برابر دشمنان جمهوری اسلامی استقامت کردیم، یادآور شد: از شرق تا غرب دشمنان جمهوری اسلامی با ائتلاف بین‌المللی بر علیه کشورمان تا دندان مسلح شدند، اما رزمندگان با ایمان، توکل و شجاعت اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور جدا شود و این نیز یک عبرت است.

استاندار ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی با زمینه‌سازی لیبرال‌ها و منافقان داخلی به کشور حمله کردند و خودفروختگان داخلی نیز از دشمن بعثی حمایت کرد.

وی با تأکید بر اینکه در دوران دفاع‌مقدس تهدیدها به فرصت‌ تبدیل شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با پیشکسوتان دوران دفاع مقدس فرمودند که رمز پیروزی در برابر دشمنان در همه دوران‌ها پیروی از ولایت‌فقیه، هوشیاری، وحدت، همدلی، انسجام و در صحنه بودن است، بسیاری از ژنرال‌های کارکشته معتقد بودند که با کمبود امکانات نمی‌توان در عملیات پیروز شد، اما در دوران دفاع مقدس ثابت کردیم که با توکل بر خدا و ایمان می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم. 

حیدری در ادامه با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل، توضیح داد: رئیس‌جمهور از حق مردم ایران در مجامع بین‌المللی دفاع می‌کند و سران کشورهای خارجی برای او شان و احترام قائل هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: شاهد کنگره عظیم و باشکوه اربعین حسینی بودیم که این نظم و انسجام در طول تاریخ بی‌سابقه بود، اگر زیرساخت‌ها فراهم بود، جمعیت بیش‌تری می‌توانستند در این اجتماع شرکت کنند، این اجتماع نقطه قوت اسلام و شیعه است و برای دشمن سنگین خواهد بود.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در این مدت کوتاه توفقیات بسیاری را در توسعه و پیشرفت کشور کسب کرده است، ایم دولت مسائل و مشکلات کشور را به مسائل خارجی گره نزده و امکانات کشور را عادلانه تقسیم می‌کند.
حیدری در پایان تأکید کرد: دوران بزن در رو تمام شده است و تجزیه کشور امکانپذیر نیست، امروز صلابت نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شده است.

در ادامه سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع ) با اشاره به اینکه همه اقشار مردم از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان، عشایر و ... در دوران دفاع مقدس افتخارآفرینی و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند، اظهار کرد: تقدیم بیش از ۴ هزار شهید طلبه، ۳۶ هزار شهید انش‌آموزی، ۴ هزار شهید جامعه فرهنگی و ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری همه نشان از حضور همه اقشار در دفاع از کشور است.

وی بیان کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی ایستادند، امروز کشورهای دنیا محتاج تجهیزات تولیدی در حوزه نظامی در ایران هستند.

اکبری بیان کرد: رشادت‌های تیپ قمربنی‌هاشم(ع) در دوران دفاع مقدس، عملیات‌های پرافتخار و دفاع از حرم قابل تقدیر است.

انتهای پیام
captcha