دفاع مقدس موجب نهادینه شدن فرهنگ انقلاب اسلامی شد
کد خبر: 4087255
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

دفاع مقدس موجب نهادینه شدن فرهنگ انقلاب اسلامی شد

استاندار فارس، دوران 8 ساله دفاع مقدس را دوران تعمیق و عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی و نهادینه شدن فرهنگ انقلاب اسلامی دانست و به تبیین برکات آن دوران با توجه به منویات امام و رهبری پرداخت.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 31 شهریورماه در رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و به میزبانی ارتش در شیراز برگزار شد، از رشادت‌ها و ایستادگی و مقاومت ملت ایران در طول دوران انقلاب اسلامی قدردانی کرد و گفت: طبق فرمایش امام(ره) مردم زمان ما از مردم زمان امام علی(ع) متدین‌تر و غیورتر هستند.

وی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، دوران 8 ساله دفاع مقدس را دوران تعمیق و عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی و نهادینه شدن فرهنگ انقلاب اسلامی دانست و افزود: تحولات بسیار بزرگی در کشورمان به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس رخ داد.

ایمانیه در ادامه به تبیین برکات دوران دفاع مقدس با توجه به منویات امام و رهبری پرداخت و گفت: ظهور مردان برجسته به ویژه از میان جوانان 20 ساله که در دفاع مقدس فرماندهی جنگ را به عهده داشتند و بعد از آن هم سازمان‌های مختلف کشور را اداره کردند از جمله برکات دفاع مقدس بود.

استاندار فارس، تقویت و بازیابی عزت و استقلال کشور که صدها سال منکوب شده بود و ایران را تبدیل به کشوری وابسته تبدیل کرده بودند را از دیگر برکات دفاع مقدس برشمرد و گفت: به برکت دفاع مقدس و انقلاب اسلامی توانستیم روی پای خود ایستاده و مشکلات خودمان را حل کنیم.

وی، تحکیم و گسترش فرهنگ از خودگذشتگی، ایثار و مقاومت و همچنین تدبیر و حکمت را از دیگر برکات دفاع مقدس برشمرد و افزود: دفاع مقدس با تدبیر و حکمت اداره شد که توانستیم در مقابل دنیایی از دشمنی بایستیم.

ایمانیه با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس روحیه انقلابی تعمیق یافت، آن دوران را نمادی از توان جوانان دانست و گفت: امروز اگر اعتماد به جوانان بسیار شده است و جوانان ما در عرصه‌های مختلف در دنیا می‌درخشند، این درخشش و تلاش آنان از دوران دفاع مقدس آغاز شد.

استاندار فارس اظهار کرد: از دیگر برکات دفاع مقدس پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی به خصوص در عرصه تسلیحات نظامی بود که راه را برای سایر صنایع و تکنولوژی‌های پیشرفته باز کرد به طوری که امروز شاهد نفوذ صنایع کشور و فعالیت‌های ابداعانه و خلاقانه جوانان کشورمان در دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش عملی نبرد در کنار آموزش‌های تئوری فرهنگی ایجاد کرد که امروز دشمنان دیگر جرأت مقابله با قدرت دفاعی کشورمان ندارند، افزود: بالا رفتن تحمل فشار اقتصادی از دیگر برکات دفاع مقدس بود که به گفته دشمنان ما بالاترین تحریم‌های دنیا بر علیه کشورمان اعمال داشتند اما با مقاومت ملت ایران مواجه شدند.

ایمانیه، افشاگری چهره‌های مدعی بدون عمل هم در ایران هم خارج از کشور و احیای اسلام واقعی را از دیگر برکات دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: آنچه که از دین خدا از پیامبر(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) به ما ارث رسیده است، در دوران دفاع مقدس احیا شد که این‌ها به برکت شهادت، جانبازی و حتی اسارت رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بود لذا امروز باید قدردان آن همه جانفشانی باشیم.

زهرا عسکری

انتهای پیام
captcha