تامین ظرفیت اسکان برای 670 هزار زائر در دهه پایانی صفر
کد خبر: 4087165
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

تامین ظرفیت اسکان برای 670 هزار زائر در دهه پایانی صفر

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از تامین ظرفیت اسکان برای 670 هزار زائر در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

اسکان زائرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، امروز 30شهریورماه، در نشست خبری دهه پایانی ماه صفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین ایام پیک مشهد و حضور گسترده زائران در مشهد، دهه پایانی ماه صفر است که در این راستا دو ماه است که جلسات مستمر برای بحث اسکان در راستای تامین نیاز زائران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع ظرفیت اسکان در واحدهای اقامتی مشهد شامل هتل‎ها، هتل‎آپارتمان‌ها، خانه مسافرها و مهمانپذیرها، حداکثر به  135 هزار نفر می‌رسد، لذا سیاست ما این است که تمام ظرفیت‌ها برای اقامت زائران مورد استفاده قرار گیرد، در این راستا اداره‎کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان نیز به خوبی ورود کردند، همچنین شهرداری ظرفیت خوبی را تقبل کرده است.

بیدخوری با اشاره به تامین ظرفیت 670 هزار نفری اسکان زائر، افزود: ظرفیت 14300 نفری برای تامین اسکان از سوی اداره کل ورزش و جوانان فراهم شده است، همچنین ظرفیت 150 هزار نفر زائر برای اسکان در 802 مدرسه و 10 سالن ورزشی  از سوی آموزش‌وپرورش تامین شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ابراز کرد: با توجه به شرایط فعلی استقبال زائران برای تشرف به مشهد در سال جاری بالا خواهد بود، لذا از ادارات دولتی درخواست کردیم که برای تامین اسکان از ظرفیت آن اداره نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: کار خوبی که امسال صورت گرفته، این است که ما می‌توانیم از ظرفیت خالی مراکز اسکان در محل ستاد باخبر شویم که براساس شیفت‎بندی، ستاد طی24 ساعت فعال است.

بیدخوری گفت: در خصوص نرخ مراکز اقامتی ما نرخ شناوری نداریم و نرخ متفاوتی هم به هیچ واحدی نداده‌ایم. نرخ‌نامه مشخص برای مراکز اقامتی تعیین شده است و در سامانه نماد نرخ‌نامه‌ها بارگذاری شده و قابل دسترسی برای همه است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: در واحدهای اسکان موقت نیز مبالغ جزئی در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال ورودی کمپ غدیر برای هر 24 ساعت مبلغ 39 هزار تومان در نظر گرفته شده که آنجا نیز اتاق‌هایی وجود دارد و برای افرادی که بخواهند از آن استفاده کنند نیز مبلغی تعیین شده است، همچنین  در مدارس نیز پرداخت مبلغی از سوی زائران فرهنگی و آزاد در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: اما سوال است که چرا تعداد هتل‌ها را افزایش نمی‌دهیم؟ علت این است که در فصولی از سال بحث توجیه اقتصادی زیر سوال می‌رود، لذا دولت باید برای اسکان موقت اقداماتی انجام می‎دهد تا در پیک زائر مشکلی در خصوص اسکان در مشهد نداشته باشیم.

بیدخوری با اشاره به اینکه ظرفیت اسکان در اطراف حرم تکمیل است، بیان کرد: با توجه به اینکه هیئات مذهبی از پیش، محل اسکان خود را تعیین کرده‌اند، لذا مشکلی در باب هئیات مذهبی نداریم، حتی در خصوص زائران پیاده، چون متولی دارند، نیز شرایط  اسکانشان فراهم است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: افرادی هم که با خودرو شخصی خود و یا انفرادی سفر کرده‌‎اند، بیشتر در مدارس، ادارات و مراکز اسکان موقت مانند کمپ و... اسکان داده می‎شوند.

وی ابراز کرد: برخی از مراکز اسکان اضطراری که از سوی شهرداری و مجموعه سپاه آماده شده نیز رایگان است، اما سایر مراکز اقامتی هزینه دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha