استقرار 17 غرفه تامین ارزاق در اطراف حرم رضوی
کد خبر: 4087154
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

استقرار 17 غرفه تامین ارزاق در اطراف حرم رضوی

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: 17 غرفه تامین ارزاق در اطراف حرم مطهر رضوی برای زائران جهت تهیه ارزاق با قیمت مناسب مستقر شده است.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی نجفی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، در نشست خبری دهه پایانی صفر که امروز 30 شهریورماه، در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: در حوزه معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری براساس ماموریت سازمانی وظایفی داریم، بحث اصلی ما رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله است که در این خصوص ۶۲۰۰ پاکبان و بیش از 5000 نفر باغبان در مجموعه ما فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات عادی 30درصد نیروها در حالت آماده‌باش قرار دارند، اما با توجه به اینکه در ایام دهه پایانی صفر با پیک زائر روبرو خواهیم بود، برای این ایام ۱۰۰درصد نیروها آماده‌باش و کل نیروها فعال هستند.

نجفی خاطرنشان کرد: در بخش جمع‌آوری زباله نیز کلیه امکانات ما در بخش امانی و پیمانکاران بخش خصوصی بسیج هستند، به ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی که علاوه بر منطقه ثامن شامل مناطق 5، 8، 1، 2، 3 و 6 است و ماشین‌آلات به صورت 24 ساعته سرویس‌دهی خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ابراز کرد: موضوع دیگری که حائز اهمیت است و به توجه زیادی نمی‌شود، موضوع سرویس‌های بهداشتی سطح شهر در این ایام است که ۴۱۳۵ سرویس بهداشتی در سطح شهر در اختیار شهرداری است، این آمار  به غیر از ۱۷۰۰ مورد چشمه‌ای آستان قدس رضوی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این نیز تمامی ادارات هسته مرکزی شهر مکلف شدند، درب ادارات را باز گذاشته و سرویس‌های بهداشتی را در اختیار زائران قرار دهند که کار سرویس دهی به لحاظ نظافت و تامین موارد بهداشتی توسط شهرداری انجام خواهد شد. 266 چشمه سرویس بهداشتی در مساجد هسته مرکزی مشهد در اختیار زائران خواهد بود.

نجفی تصریح کرد: علاوه بر این نیز چند کلان شهر هم اعلام آمادگی کردند که سرویس‌های بهداشتی سیار را به مشهد ارسال کنند، با همه این شرایط، تعداد این سرویس‌های بهداشتی به 5000 مورد می‌رسد که با برآورد سرانگشتی، باز هم 30درصد نیاززائران تامین شده است. لذا مردم باید در این حوزه به کمک زائران بیایند تا مشکلی برای این عزیزان پیش نیاید.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ابراز کرد: بحث دیگر تامین آب شرب است که البته این جزء وظایف ذاتی آبفا است، اما از لحاظ اینکه مکان‌هایی برای زائر تعبیه کنیم اقدام شده که در این راستا، ۳۱۹ آبخوری و آبسردکن در اطراف حرم رضوی و هسته مرکزی شهر مستقر شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این نیز بحث تامین ارزاق در دو حوزه اطراف حرم مطهر است  که در این راستا ۱۷ غرفه موقت در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر شده است، با حمایت فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت، ملزومات تهیه شده است، علاوه بر این نیز در چند بوستان بزرگ شهری از جمله کمپ غدیر، بوستان ریحانه، بوستان ترافیک، بوستان حجاب، بوستان پردیس و... که برای اسکان تمهیدات لازم فراهم شده نیز غرفه ارزاق نیز پیش‌بینی شده است تا زائران با قیمت مناسب ارزاق خود را تهیه کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: ایمنی بحث دیگری است که کمتر دیده شده، در این راستا نیز تمهیداتی صورت گرفته و مراکز رسمی و غیررسمی اسکان بررسی و نواقص به متولیان امر ابلاغ شده و مرتب در طی روز کنترل می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: همچنین در خصوص تامین سرویس بهداشتی نیز هرکدام از پاساژها و مراکز تجاری اگر قصد انجام اقدامی را داشته باشند، این آمادگی جهت اعزام نیروی پاکبان برای ارائه سرویس بهداشتی برای زائران وجود دارد.

وی اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل کلیات امر این است که 50 دستگاه اتوبوس ویژه، برای محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی تعریف شده  و افزایش ساعت کار اتوبوسرانی و قطار شهری و همچنین کاهش سر فاصله زمانی مترو پیش‌بینی شده است، همچنین در حوزه تامین پارکینگ نیز حدود 14500 جای پارک به ویژه در هسته مرکزی شهر فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha