ضرورت توجه به مباحث اصول دین در نمایش‌های مذهبی
کد خبر: 4087080
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

ضرورت توجه به مباحث اصول دین در نمایش‌های مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه در نمایش میدانی «محشر» شاهد تمرکز خوبی بر عمل صالح و فاسد هستیم، گفت: لازم است بر مقوله ایمان و مباحث اصول دین اسلام می‌توان بیشتر در این نمایش و سایر نمایش‌های مذهبی پرداخت.

حجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس امروز، 30 شهریورماه در محل اجرای نمایش میدانی «محشر» در شیراز با اشاره به استقبال گسترده مردم از این نمایش گفت: «محشر» دارای استانداردهای لازم یک اجرای زنده را داشت و از نور و صدا و صحنه به زیبایی برای خلق یک فضای نمایشی و فضای معنوی استفاده شده و بر مخاطب تاثیر مطلوبی دارد.

وی اظهار کرد: محشر دارای غنای رسانه‌ای و محتوایی است و به موضوع معاد به خوبی می‌پردازد و به گفته پیامبر اسلام، زیاد یاد کردن از مرگ را مورد تاکید قرار داده‌اند و محشر یک کار زنده تاثیرگذار است که از آیات قرآن و روایات برگرفته شده و به آموزه‌های ولایت، زیارت امام حسین (ع)، شهادت و شهدا و ... به خوبی پرداخته است و در کنار عمل صالح و عمل فاسد، مسئله ایمان مطرح است که عمل صالح، سوخت ایمان را تامین می‌کند.

قانع ادامه داد: در نمایش «محشر» شاهد تمرکز خوبی بر عمل صالح و فاسد هستیم و لازم است بر مقوله ایمان و مباحث اصول دین اسلام می‌توان بیشتر در این نمایش و سایر نمایش‌های مذهبی پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: جهاد تبیین یک واجب فوری قطعی عینی و مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و در محشر برای نشان دادن ظرفیت‌های حاکمیت و حکومت اسلامی و خصوصا نظام اسلامی می‌توان اقدامات بیشتری در پیش گرفت.

انتهای پیام
captcha