ضرورت استفاده از هنر با توجه به فضای اجتماعی روز
کد خبر: 4086757
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

ضرورت استفاده از هنر با توجه به فضای اجتماعی روز

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تأثیر هنر در جوامع گفت: استفاده از ابزار مختلف هنری با توجه به فضای اجتماعی روز و فضای مجازی اقدام موثری در مقابل حمله رسانه‌ای غرب علیه دین ماست.

رضا محمدیان، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، رضا محمدیان، رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 29 شریورماه در محل اجرای نمایش «محشر» در شیراز گفت: چندین شب است که در شیراز شاهد اجرای نمایش فاخر محشر به همت سازمان اوج هستیم که در سال‌های گذشته کارهای هنری فاخری انجام داده است.

وی افزود: اگر به هنر به عنوان یک ابزار فرهنگی نگاه کرده و از آن برای انتقال مباحث دینی و فرهنگی و اعتقادی استفاده کنیم، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

محمدیان اضافه کرد: تاثیر «محشر» در این شب‌ها به ویژه بر قشر نوجوان و جوان و خانواده‌ها مشهود است و شیراز برای بار دوم شاهد اجرای چنین نمایشی است و قبل از این فصل شیدایی را داشتیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس تصریح کرد: استفاده از ابزار مختلف هنری با توجه به فضای اجتماعی روز و فضای مجازی اقدام موثری در مقابل حمله رسانه‌ای غرب علیه دین ماست و اگر هنر را در مکتب امام حسین (ع) و عاشورا ببینیم این هنرمندی امام حسین (ع) و آل امام حسین (ع)، شیعه را بیمه کرده و همواره باعث اعتلای جایگاه شیعه می‌شود.

وی بر ضرورت تبیین این موارد تأکید کرد و افزود: این تبیین کار جهادی است که در روز عاشورا اتفاق افتاد و انتقال آن با ابزار هنری مانند نمایش محشر در اعتلای فرهنگی جامعه ما جایگاه ویژه‌ای ایفا می‌کند.

انتهای پیام
captcha