تبیین واقعیت‌های دینی با زبان هنر نیاز امروز نسل جوان است
کد خبر: 4086755
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

تبیین واقعیت‌های دینی با زبان هنر نیاز امروز نسل جوان است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه امروز تبیین واقعیت‌های دینی، مذهبی و اخلاقی و رفتاری در قالب زبان هنر از نیازهای مبرم جوانان ماست، گفت: نسل امروز هنر را بهتر از کتاب‌ها درک می‌کنند.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 29 شهریور با حضور در محل اجرای نمایش میدانی «محشر» در شیراز گفت: امروز تبیین واقعیت‌های دینی، مذهبی و اخلاقی و رفتاری در قالب زبان هنر از نیازهای مبرم جوانان ماست و نسل امروز هنر را بهتر از کتاب‌ها درک می‌کنند.

وی با اشاره به اثربخشی هنر بیان کرد: در صحنه محشر شاهد خلاقیت و قالب هنری و پردازش خوبی هستیم و از نور، صدا، تصویر و دود و خاک و باد در این نمایش به سبک هنرمندانه‌ای استفاده شده است.

طاهری ادامه داد: محشر و معاد به معنی واقعی کلمه در این نمایش برای مردم به ویژه نسل جوان به شکل عینی به تصویر کشیده شده و این مفاهیم دینی با اجرای نمایش به باور بیینده می‌رسد و اینکه چیزی که دیده و لمس نشده با زبان هنر منتقل کرد قطعا به تخصص و مهارت نیاز دارد که در محشر به خوبی به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: جوانان ما تشنه چنین مباحثی هستند و محشر در تبیین ارزش‌ها اثربخشی مطلوبی دارد و امیدوارم شاهد انتقال مفاهیم دینی بیشتری به زبان هنر و سبک میدانی باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه انجام چنین نمایش‌هایی با ایجاد شهرک‌های سینمایی می‌تواند رشد مطلوبی کند و باید به این مهم نیز توجه کرده و آن را توسعه دهیم، گفت: تلاش و همکاری شهرداری شیراز با سازمان اوج موجب شده است تا شیراز در این شب‌ها میزبان محشر شود.

انتهای پیام
captcha