دست‌اندرکاران «محشر» از اشتیاق مردم شیراز می‌گویند
کد خبر: 4086640
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

دست‌اندرکاران «محشر» از اشتیاق مردم شیراز می‌گویند

نمایش میدانی «محشر» با موضوع معاد از 22 شهریورماه جاری در شیراز در حال اکران است. در این راستا تهیه‌کننده و کارگردان این نمایش ضمن اعلام جزئیاتی از روند کار این نمایش، از استقبال و اشتیاق مردم شیراز نسبت به این نمایش مذهبی سخن می‌گویند.

تهیه کننده و کارگردان نمایش میدانی «محشر»به گزارش ایکنا از فارس، صادق فتاحی، کارگردان نمایش بزرگ میدانی «محشر» امروز، 28 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: تاکید ما برای اجرای نمایش «محشر» استفاده از ظرفیت بومی فارس بوده است و در این نمایش تمامی ۱۵۰ هنرور از فارس تامین شده‌اند.

وی با اشاره به پیش تولید نمایش میدانی «محشر» گفت: حدود 2 ماه است در این زمین گود سیمان برای آمادگی اجرای نمایش زحمت کشیده شده است و اما به دلیل مساعد نبودن شرایط تیم صحنه در 27 روز کار را به اجرا رساند.

کارگردان نمایش «محشر» ادامه داد: نمایش میدانی دارای دشواری‌های خاص خود است و تعداد بازیگران حداقل ۱۵۰ نفر به این سختی اضافه می‌کند، پشت صحنه سخت و مواد منفجره، تعویض لباس در آیتم‎‌ها و ... همگی از موارد سختی کار نمایش میدانی محشر است.

وی اضافه کرد: حدود ۷۰ نفر از عوامل از تهران و حدود ۱۷۰ نفر از شیراز هستند و پست‌های کلیدی از تهران آمده‌اند اما سعی کردیم از افراد بومی در شیراز نهایت بهره را ببریم و در گروه‌های مختلف به آنان زحمت داده‌ایم.

فتاحی با بیان اینکه از سال ۹۰ شخصا وارد عرصه نمایش میدانی برای اجرا شدم و از سال ۹۷ مستقلا طراحی نمایش میدانی را به عهده گرفتم، گفت: استقبال بیش از ۵ هزار نفری مردم عزیز شیراز در هر شب از این نمایش مایه خرسندی ماست و عشق به نمایش میدانی موجب می‌شود با تمام سختی‌ها در این عرصه تلاش کنیم

وی تأکید کرد: اشک‌های مردم گوهریست که بعد از پایان یافتن نمایش بر گونه مخاطبان می‌بینم و با خود می‌اندیشم فردای قیامت و در صحرای محشر به همین اشک‌ها چنگ می‌زنم تا راه نجاتی برایم فراهم شود.

فتاحی با اشاره به تاکید بر استفاده از ظرفیت بومی استان فارس در اجرای این نمایش بیان کرد: از شخصیت اصلی نمایش تا سایر هنروران همگی از استان فارس با ما همکاری می‌کنند و امیدوارم به زودی خبر اجرای نمایشی از هنرمندان  استان به گوشم برسد.

مصطفی فتاحی، تهیه کننده نمایش «محشر» نیز با بیان اینکه استقبال مردم شیراز هر شب از این نمایش بیشتر می‌شود، گفت: در محشر سعی شده بدون اغراق به موضوعاتی مثل معاد، دفاع مقدس و مفاهیم مذهبی دیگر پرداخته شود که به خوبی مورد استقبال مخاطب به ویژه نسل جوان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: کار نمایش میدانی با سایر کارها متفاوت است و به واسطه وسعت زیاد میدان، پیش تولید کار میدانی زمان بر است و حدود ۲ ماه به فضاسازی نمایش نیاز داشتیم و نیازمند همکاری با سازمان هاست.

تهیه‌کننده نمایش محشر افزود: تقریبا برای اینکه کار خوب اجرا شود و دارای اشکال محتوایی و فنی نباشد سه سال کار پژوهشی انجام دادیم و سعی داشتیم در مبحث معاد، به کارهای نیک و بد نفر اول نمایش در داستان پرداخته شود و بیننده را به تفکر وادارد و تلاش کردیم به سمت اغراق و شعارزدگی نرویم که به دل مردم بنشیند.

وی اضافه کرد: استقبال مردم شیراز هر شب از نمایش محشر بیشتر می‌شود و بزرگترین تبلیغ برای نمایش میدانی هر یک از مردم و تبلیغ دهان به دهان است و همین موجب افزایش سیل تماشاچیان در شب‌های آتی می‌شود.

تهیه کننده محشر با بیان اینکه در شب پنجم، شمار تماشاچیان از ۶ هزار نفر بیشتر شده است، افزود: با توجه به اینکه هزینه نمایش میدانی و هزینه پیش تولید آن زیاد است، چند ارگان با هم‌افزایی وارد عرصه برنامه‌ریزی برای اجرای نمایش می‌شوند.

وی گفت: سازمان اوج اکنون در تهران و شیراز نمایش میدانی دارد و در قم چند روز دیگر فصل شیدایی را برگزار خواهد کرد و شاهد سیل مخاطبان برای ثبت نام برای رزرو بلیت هستیم و هنرهای مذهبی و آئینی از موضوعات مورد علاقه مردم است و مردم و به ویژه نسل جوان تشنه موضوعاتی مثل معاد، دفاع مقدس و ... است که در محشر به خوبی به آن پرداخته می‌شود و امیدواریم مجموعه‌های مختلف و سازمان‌ها از این نمایش‌ها حمایت کنند.

یادآور می‌شود، نمایش به سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج، توسط مرکز هنری رسانه‌ای محرم تولید شده و با حمایت شهرداری شیراز و سپاه فجر فارس به اجرا درآمده است.

انتهای پیام
captcha